کد خبر: 645148
تاریخ انتشار :

احتمال تغییر حقوق سربازی در بودجه 1401

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت: میزان افزایش حقوق سربازان در سال آینده در حال بررسی است و تا یکی دو روز آینده نتایج آن اعلام می شود.

احتمال تغییر حقوق سربازی در بودجه 1401
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمیدرضا حاجی بابایی از افزایش حقوق سربازان نسبت به سال گذشته اطمینان خاطر داده است اما گفته در منابع بودجه برای تأمین حقوق سربازان ابهام‌هایی میان نظرهای این کمیسیون، کارشناسان و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد.

کمیسیون تلفیق مجلس ۵ بهمن ماه اعلام کرد حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی، ۶۰ درصدِ حقوق یک پایور و برای سربازان متأهل، ۹۰ درصدِ حقوق یک پایور شود.

به گفته سید محسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق، بر اساس این مصوبه حقوق ماهیانه هیچ سربازی کمتر از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان نمی‌شود و حقوق سربازان متأهل هم ۵ میلیون تومان خواهد شد.

دولت برای حقوق سربازان در سال آینده مبلغ ۸ هزار میلیارد تومانی را در لایحه بودجه تعیین کرده بود اما کمیسیون تلفیق، برای تأمین حقوق ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به مبلغ دولت در جداول بودجه اضافه کرد.

اعضای کمیسیون تلفیق اخیراً موافقت کرده‌اند هیئت رئیسه این کمیسیون، اصلاحاتی را در لایحه بودجه بتواند اعمال کند.

گفته شده با هماهنگی میان برخی اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق و ستاد کل نیروهای مسلح، احتمال کاهش بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی به ۴ هزار میلیارد تومان وجود دارد.

حقوق سربازان در صورت کاهش این بودجه به حدود ۲ میلیون تومان می‌رسد.

این در حالی است که آقای حاجی بابایی در نشست خبری امروزش گفته "یک سر سوزن ابهام در بودجه ۱۴۰۱ نیست و هیچ فشاری نمی تواند نظر کمیسیون را تغییر دهد."

شنیده‎هایی نشان می‌دهد در جداول لایحه بودجه، هنوز چنین تغییری ایجاد نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح دی ماه امسال از افزایش حقوق سربازان وظیفه در سال آینده، "به انداره ای که بتواند کمک‌حال آنها در محیط خدمت شود"، ابراز امیدواری کرده بود.

به گفته سردار سرتیپ علی عبداللهی میانگین حقوق سربازان در حال حاضر ۹۰۰ هزار تومان است.

مصوبات کمیسیون تلفیق در نهایت باید در صحن علنی مجلس بررسی شود و پس از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها