کد خبر: 646433
تاریخ انتشار :

انهدام باند کلاهبرداران در پوشش دست فروشی

رئیس پلیس فتای البرز از انهدام باند کلاهبردارانی که در پوشش دست فروشی اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی شهروندان از طریق دستگاه اسکیمر می‌کردند خبر داد.

انهدام باند کلاهبرداران در پوشش دست فروشی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ رسول جلیلیان روز یکشنبه هشتم اسفندماه درتشریح این خبرگفت: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس و بیان این که مبالغ قابل توجهی از حسابشان برداشت شده در حالی که کارت بانکی آنها دردست خودشان بوده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق برداشت از خودپردازها و خرید از فروشگاه‌ها کرده‌اند، که شک ماموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان اقدام به خرید از دست فروشان شال و روسری در یک محل کرده‌اند و از آن طریق کارت بانکی شان کپی شده است که با بررسی تراکنش های انجام شده و اقدامات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی یکی از متهمان می شوند.

سرهنگ جلیلیان افزود: در نهایت با سرنخ‌های به دست آمده از متهمان و انجام اقدامات پلیسی و تطبیق شواهد و مدارک دو متهم دیگر نیز شناسایی و با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم درشهر کرج دستگیر و در بازرسی از آن جا یک دستگاه اسکیمر به همراه ۲۵ عدد کارت بانکی کپی شده مربوط به شهروندان و تعداد هفت عدد گوشی و یک دستگاه پوز سیار کشف و ضبط شد.

سرهنگ جلیلیان در ادامه اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمین پس از تهیه دستگاه اسکیمر در قالب فروشنده (بلال،آش،چایی، شال و روسری و ... ) در محل‌های تفریحی و پر رفت و آمد کرج اقدام به کپی کارت شهروندان و سپس در شهرهای مختلف اقدام به خرید می‌کردند.

وی با بیان این که ارزش ریالی اطلاعات کارت بانکی کشف شده از متهمان دو میلیارد ریال برآورد شده است افزود: شناسایی سایر مالباختگان احتمالی همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به ادامه تحقیقات تصریح کرد: شهروندان عزیز از قرار دادن کارت بانکی شان در اختیار فروشنده های دوره گرد جدا خودداری کنند و حتما بر نحوه کارت کشیدن آنها نظارت داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها