کد خبر: 646696
تاریخ انتشار :

درخواست بایدن از اسرائیل برای موضع‌گیری شفاف درباره اوکراین

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته موضع علنی و واضحی را درباره حمله روسیه به اوکراین اتخاذ کند.

درخواست بایدن از اسرائیل برای موضع‌گیری شفاف درباره اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سایت عبری زبان واللا در گزارشی اعلام کرد، مسئولان ارشد کاخ سفید به اسرائیل ابلاغ کردند که واشنگتن نگران اظهارات اخیر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در نشست کابینه است که در آن از محکوم کردن جنگ روسیه در اوکراین خودداری کرده و به وزرا دستور داده بود که به آن نپردازند.

این سایت به نقل از مسئولان ارشد در تل‌آویو و واشنگتن اعلام کرد، مسئولان کاخ سفید و وزارت خارجه بارها با مسئولان اسرائیلی تماس برقرار کرده و از آنها خواستند موضع واضح تری را درباره عملیات روسیه در اوکراین اتخاذ کنند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند، واشنگتن منافع اسرائیل در سوریه و نیازش به هماهنگی با روسیه را درک می‌کند اما این به این معنا نیست که اسرائیل نباید موضع واضحی را درباره عملیات روسیه در اوکراین اتخاذ کند.

این سایت اعلام کرد، قبل از رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره حمله روسیه در شورای امنیت سفیر آمریکا در سازمان ملل از گلعاد آردان، سفیر اسرائیل خواست حمایت خود را از این پیش نویس اعلام کند. به رغم اینکه آردان به دولت اسرائیل توصیه کرد که از پیش نویس قطعنامه آمریکا حمایت کنند اما یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل با این پیشنهاد مخالفت کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها