کد خبر: 646771
تاریخ انتشار :

مسافرت|مسافرت نوروزی|محدودیت مسافرت نوروزی

شرط عجیب برای کسانی که قصد مسافرت نوروزی دارند+توضیح

زدن هر سه دوز واکسن برای رفتن به مسافرت الزامی است! در غیر این صورت شخص خاطی جریمه سنگین می‌شود!

شرط عجیب برای کسانی که قصد مسافرت نوروزی دارند+توضیح
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در زمانی که بر اساس اعلام مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا، اشخاصی که حتی با خودروهای شخصی نیت انجام سفرهای نوروزی را دارند باید هر سه دز واکسن را دریافت کرده باشند، در غیر این صورت یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، باید پرسید آیا نواقص و مشکلات اجرای این طرح را در نظر گرفته‌اند؟

در روند روزهای گذشته مسئله دریافت دز سوم واکسن کرونا برای همه مردمی که قصد انجام سفرهای نوروزی با وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی را دارند، مطرح شده. البته در وهله نخست به عنوان یک پیشنهاد و توصیه عنوان شد و در ادامه آن را اجباری کردند.

به عنوان مثال، دکتر ابراهیم قادری - رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت- هفته گذشته در این باره اظهار کرد: اگر نوبت تزریق نوبت سوم برای فردی فرا نرسیده است، باید بداند این مسئله اجباری نیست. ضمن این که نمی‌توان همه مسافران را بررسی کرد اما این مهم در تهیه بلیت هواپیما و اتوبوس مد نظر قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم کسانی که زمان تزریق دز سوم واکسن‌شان فرا رسیده، قبل از سفر به این کار مبادرت کنند.

اما در ادامه حسین قاسمی - دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا- اعلام کرد: روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت تزریق سه دز واکسن تأکید کرد و بنا شد تا آن دسته از افرادی هم که سه ماه از تاریخ دز دوم واکسن شان گذشته است حتما دز سوم را دریافت کنند.

وی افزود: بر این اساس قرار شد در فاز نخست بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط دوستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاعاتی که از ۱۷۰۰ دوربین بین شهری و ۱۲۷ دوربین شهری احصا می شود، ملاک عمل قرار بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها