کد خبر: 646839
تاریخ انتشار :

جمع بندی ایران و آژانس برای مبادله مدارک تا خرداد

فارس/ رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری مشترک با مدیرکل آژانس تصریح کرد که به جمع‌بندی رسیدند که مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.

جمع بندی ایران و آژانس برای مبادله مدارک تا خرداد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۴ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سومین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرده، در جمع خبرنگاران به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

اسلامی در ابتدا ضمن خیرمقدم به گروسی گفت: امروز با گروسی مسائل باقیمانده در سفرهای گذشته و سفر همکاران به وین مورد گفتگو قرار گرفته بود را مرور کردیم، به جمع‌بندی رسیدیم، مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شد، حداکثر تا خرداد انجام دهیم.

وی گفت:مسائل باید در روال طبیعی حل و فصل شود. تعامل و مسیر جدیدی که با آژانس پایه‌گذاری می‌کنیم منجر به توسعه ایران شود.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.

گروسی: در صورتی که ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در این کنفرانس خبری تصریح کرد: «در این مدت ملاقات‌های مستمری با آقای اسلامی داشتم. چند موضوع خاص مانده که مدتها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه ای را داشته باشیم».

مدیرکل آژانس ادامه داد: این امر از چند جهت مهم است امروز به دو مورد اشاره می‌کنم اول اینکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در حال مذاکره هستیم مذاکرات وین در جریان است. این دو‌ روند بسیار به هم وابسته و متصل هستند.

گروسی با اشاره به این موارد افزود: «در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است».

وی گفت: «بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاریها برسیم. انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است».

گروسی گفت: برای حرکت سریعتر به سمت آینده و پیشبرد همکاری های ایران و آژانس متعهد هستم به جلو حرکت کنیم که مردم ایران به سمت رفاه بروند.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارشهای محرمانه ایران به آژانس و بحث اصل محرمانگی اظهار داشت: «بارها این سوال را از خود پرسیدم.  متأسفانه برخی اعضا به این محرمانگی احترام نمی‌گذارند و این باعث تأسف است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها