کد خبر: 646903
تاریخ انتشار :

بیانیه ۲۴۰ نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهور درباره موضوعات بین دولت و مجلس و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه ها را قرائت کرد.

بیانیه ۲۴۰ نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۲۴۰ نفر از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور درباره بحث پارلمانی ها و پیگیری موضوعات بین مجلس و دولت را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت؛

همانطور که مستحضرید در شرایط فعلی که از نظر فکری، گفتمانی و سیاسی با رویکردی مشترک و با اصول قابل قبول میان دولت و مجلس ارتباط، تعامل، تفاهم و همصدایی وجود دارد، نمایندگان مردم انتظار دارند دولت همه توان خود را برای برطرف کردن مشکلات انباشته شده و ناخرسند کننده دهه ۹۰ در کوتاه ترین زمان ممکن به کار گیرد.

زمزمه ادغام معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و تقلیل ساختار سازمانی معاونت‌ها به مرکز در برخی وزارتخانه‌ها به بهانه کوچک ‌سازی دولت یا ایجاد ساختار سازمانی جدید یک اقدام نسنجیده است و شائبه تقابل دولت با نمایندگان ملت را در اذهان عمومی پررنگ می ‌نماید. علاقمندان دولت سیزدهم نگرانند که این دولت معاونتی را که به تحرک دولت انقلابی کمک می ‌کند وادار به حذف و ساختار سازمانی آن را تنزل نماید.

تجربه تلخ تقلیل جایگاه سازمانی معاون پارلمانی در یکی دو وزارتخانه سبب بروز مشکلاتی در ارتباط نمایندگان مجلس با آن وزارتخانه ها شده است، به نحوی که معاونت‌ های آن وزارتخانه امور مجلس را هم تراز خود ندانسته و در پیگیری مکاتبات مردمی ارجاع شده از سوی نمایندگان مردم در آن وزارتخانه بسیار ضعیف عمل نموده ‌اند.

لذا تقاضا می‌ شود ضمن جلوگیری از هرگونه ادغام معاونت حقوقی نسبت به حفظ جایگاه معاونت حقوقی و امور مجلس در ساختار سازمانی تمام وزارتخانه ‌ها اقدام مقتضی به عمل آید.»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها