کد خبر: 644570
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با هدایت الله خادمی

نمایندگان مجلس نشسته‌اند چون از وزرا می‌ترسند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجلس باید طوری باشد که وقتی دولت آن را می بیند بترسد اما الان نمایندگان از دولت و وزرا می ترسند چون در سطح نمایندگی نیستند.

نمایندگان مجلس نشسته‌اند چون از وزرا می‌ترسند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: 2 سال از انتخابات مجلس یازدهم گذشت. مجلسی که با شعارهای انقلابی گری از مردم رأی گرفت، حالا زمان آن است که عملکردش مورد ارزیابی قرار بگیرد.

هدایت الله خادمی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: نمایندگان عموما نشسته اند و کاری انجام نمی‌دهند. خدا نکند جمهوری اسلامی دوباره چنین مجلسی را ببیند چون این مجلس باعث ریزش سرمایه اجتماعی و تحمیل صدمات اساسی به حوزه قانون گذاری و نظارت شد.

وی افزود: سطح مجلس خیلی پایین آمده است. الان یک وزیر حتی سفر داخل کشور هم می خواهد برود چند نماینده را با خود می برد که کار درستی نیست چون چنین نماینده ای کارمند دولت می شود؛ در حالیکه این نماینده می تواند رئیس جمهور و وزیر استیضاح کند و هیچ کسی نمی تواند به نماینده بگویند «بالا چشمت ابرو»، الان نمایندگان حکم یک دفتردار اداره کوچک از دولت را پیدا کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: مجلس باید طوری باشد که وقتی دولت آن را می بیند بترسد اما الان نمایندگان از دولت و وزرا می ترسند چون در سطح نمایندگی نیستند. مجلس یازدهم به خیلی از باورهای مردم آسیب زد. این نمایندگان خودشان باید قدری وجدان داشته باشند و خدمتی به نظام و مردم کنند، نه آنکه فقط دنبال موضوعات شخصی بروند و هر از چندگاهی شعار بدهند.

وی ادامه داد: متأسفانه نمایندگان مجلس یازدهم سطح خود را نمی شناسند. سطح نمایندگان نظارت بر رئیس جمهور و دولت است. وقتی تمام دغدغه یک نماینده آن می شود که آشنایان و بستگان خودش را در مسئولیت های محلی بگذارد، دیگر کسی کاری به شایسته سالاری ندارد. در چنین وضعیتی حتی اگر کشور بالاترین سطح فروش نفت را هم داشته باشد، پولش دست یکسری افراد ناکارآمد می رود.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: در مجلس دهم وزرا از نمایندگان حساب می بردند چون می دانستند نظارت وجود دارد اما نمایندگان امروز از یک رئیس اداره وزارتخانه حساب می برند چون آن رئیس اداره می داند این نماینده برای اهداف شخصی آمده پشت در دفتر او نشسته است.

وی افزود: الان در بین مردم این سئوال طرح است که «این نمایندگان صحبت از انقلابی گری کردند پس چرا این طور عمل کردند؟»، واقعا به شخصه نمی دانم چه اتفاقی افتاد که چنین کلاهی سر مملکت رفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها