کد خبر: 646946
تاریخ انتشار :

حقوق|افزایش حقوق|حقوق کاهش

پیشنهاد حقوق ماه 15 میلیون برای کارگران در 1401+توضیح

گروه نماینده کارگران پیشنهاد 15 میلیون تومان را برای حقوق سال 1401 داد!

پیشنهاد حقوق ماه 15 میلیون برای کارگران در 1401+توضیح
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دومین نشست دستمزد شورای عالی کار با حضور معاون وزیر کار ونمایندگان کارگری و کارفرمایی کماکان در جریان می‌باشد و تا به حال نتیجه‌ای به دنبال خود نداشته است. گروه کارفرمایی پایان جلسه و مشورت با دیگر تشکل‌های کارفرمایی را خواسته اما گروه کارگری ضمن مخالفت پیشنهاد ۱۵ میلیون تومانی دستمزد را مطرح کرده است.

دومین نشست دستمزد شورای عالی کار زمانی ادامه دارد که گروه کارفرمایی گفته خواستار تشکیل جلسه با تشکلات کارفرمایی و مشورت در خصوص دستمزد سال آینده است تا موضوع را بررسی کند.

گروه کارفرمایی معتقد است اگر قرار به مشورت و همفکری است باید جلسه تعطیل شود. گروه کارگری نیز سبد معیشت را حداقل پیشنهاد اعلام کرده است.

از نظر نمایندگان گروه کارگری در صورتی که جلسه تعطیل شود تا گروه کارفرمایی با سایر تشکلات کارفرمایی وارد شور شود، جلسه آینده با پیشنهاد ۱۵ میلیون تومانی دستمزد حضور خواهند یافت.

به اعتقاد آنها گروه کارفرمایی فرصت کافی برای مشورت و طرح پیشنهاد برای حضور در جلسه دوم را داشته و لذا در صورت تعطیل شدن جلسه، گروه کارگری نیز با همه تشکلات کارگری اعم از رسمی، غیر رسمی و منبعث از قانون کار به ویژه بازنشستگان وارد مشورت خواهد شد.

جدال دستمزد ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد و تلاش نمایندگان کارگری نزدیک کردن رقم دستمزد سال آینده به رقم سبد معیشت ۸ میلیون و ۹۷۲ هزار تومانی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها