کد خبر: 646961
تاریخ انتشار :

نفت|قیمت نفت|قیمت صادرات نفت

قیمت نفت در مسیر 200 دلاری شدن/روسیه دنیا را بهم ریخت!

اگر نفت و گاز روسیه تحریم شود، قیمت هر بشکه نفت می‌تواند تا 200 دلار افزایش بیابد!

قیمت نفت در مسیر 200 دلاری شدن/روسیه دنیا را بهم ریخت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اسکات شفیلد، مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا اعلام داشت: اگر نفت و گاز روسیه تحریم شود، قیمت نفت تا 200 دلار در هر بشکه بالا می‌رود.

وی بیان داشت:«تنها راه متوقف کردن پوتین تحریم صادرات نفت و گاز روسیه است. اما اگر دنیای غرب اعلام کند قصد تحریم نفت و گاز این کشور را دارد، قیمت نفت می‌تواند به‌راحتی تا 200 دلار در هر بشکه بالا رود».

شفیلد با تاکید موکد بر اینکه زمان زیادی طول می‌کشد تا صنعت شیل آمریکا افزایش تولید لازم را انجام دهد، هشدار داد آمریکا نمی‌تواند در سال جاری میلادی محموله‌های نفت خام روسیه را جایگزین کند.

اختلال در زنجیره‌های عرضه باعث محدود شدن فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا شده و وال‌استریت هم ترجیح می‌دهد شرکت‌های نفتی از درآمد فروش نفت خود برای پرداخت سود سرمایه‌گذاران استفاده کنند تا حفاری چاه‌های جدید.

شفیلد گفت:«ما نمی‌توانیم روند کار خود را در سال جاری میلادی تغییر دهیم. من در مورد یک برنامه 2 تا 3 ساله صحبت می‌کنم. حتی اگر چاه‌های جدید حفاری شود، 6 ماه طول می‌کشد تا به اولین تولید برسند. ما با کمبود نیروی کار، کمبود تجهیزات حمل‌ونقل و کمبود چاه‌های نفتی مواجه هستیم».

وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه تقاضا برای تحریم انرژی روسیه را رد کرد و گفت این اقدام بیش از مسکو به آمریکا آسیب می‌رساند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها