کد خبر: 647100
تاریخ انتشار :

رگبار انتقادهای احمدی نژاد به پوتین

دولت بهار نوشت : احمدی نژاد گفت : احمدی نژاد با شرکت در نشست دانش آموختگان مدرسه مدیریت ایرانی، طی سخنانی تجاوز روسیه به اوکراین را حادثه ای بزرگ و مقدمه حوادث بزرگتر خواند و گفت : هر نوع بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، به شدت محکوم است و به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی به ثبت خواهد رسید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احمدی نژاد با ابراز اطمینان از مخالفت مردم روسیه، با این جنگ توسعه طلبانه و ضد انسانی گفت: طراحی و هماهنگی آمریکا، روسیه و چین در برنامه حمله به اوکراین، با تصور سقوط زود هنگام آن کشور و سپس تجاوز چین به تایوان و آمریکا به ایران، از دید ملت‌های مستقل محکوم است.

خادم ملت ایران به ضعف و ناتوانی سران اصلی اروپا در برابر آمریکا اشاره کرد و گفت: آنها با اطلاع از این طراحی ضد بشری، به دلایل تاریخی و همچنین آثار عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی ناشی از آن، در این مسئله همانند بسیاری از مسائل دیگر، دون شأن قاره مهم اروپا و ملت ‌های فهیم و آزادیخواه اروپایی، خود را تسلیم و سرسپرده آمریکایی ها کردند.

متن کامل سخنان احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

بدون تردید حمله و تجاوز روسیه به اوکراین حادثه‌ای بزرگ و مقدمه حوادثی بزرگتر است. بنابراین برای چندمین بار و بطور صریح، حمله و تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم می کنم.

قبلاً درباره توطئه تغییر نقشه سیاسی جهان و استقرار مجدد سلطه جهانی در هماهنگی سه کشور آمریکا، روسیه و چین صحبت کرده‌ام.

خوشبختانه با حضور حماسی و مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین، اجرای توطئه و مراحل تکمیلی آن علیه ملت ها را با موانع جدی مواجه کرده است. ملت بزرگ ایران با تحسین مقاومت شرافتمندانه ملت اوکراین در برابر تجاوز و اشغالگری، در کنار آنان خواهد ایستاد.

تردید ندارم که مردم روسیه نیز با این جنگ توسعه طلبانه و ضد انسانی مخالفند. هر نوع بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، از جهت انسانی و اخلاقی به شدت محکوم است و به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی به ثبت خواهد رسید.

طراحی و هماهنگی آمریکا، روسیه و چین در برنامه حمله به اوکراین، با تصور سقوط زود هنگام آن کشور و سپس تجاوز چین به تایوان و آمریکا به ایران، از دید ملت‌های مستقل محکوم است.

عناصر اصلی سران اروپا با اطلاع از این طراحی ضد بشری، به دلایل تاریخی و همچنین آثار عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی ناشی از آن، ناراضی بودند اما متاسفانه از سر ضعف و ناتوانی، در این مسئله مثل بسیاری از مسائل دیگر، دون شأن قاره مهم اروپا و ملت ‌های فهیم و آزادیخواه اروپایی، خود را تسلیم و سرسپرده آمریکایی ها کردند.

این تجاوز نشان داد که اگر اروپا به مسیر منطقی حقوقی، انسانی و نظم عقلانی برنگردد، سرنوشت بسیار تلخی می تواند در انتظار آنها باشد و شرایط جبران ناپذیری به وجود آید.

مردم فهیم و آزادیخواه اروپا به همراه مردم آمریکا، چین و روسیه باید همگام با همه ملت های جهان، با ایجاد موج عظیم ملی و جهانی و با ایستادگی در برابر این تجاوز نشان دهند که دوران زیاده خواهی، جنگ افروزی و سلطنت طلبی به پایان رسیده است.

از آنجا که طرح مشترک آمریکایی- روسی-چینی در تجاوز به اوکراین مطابق انتظار آنان پیش نرفته است، دولت آمریکا متناسب با خواست مردم آمریکا و سایر ملتها و برای فریب کاری و تبرئه خود، ناچار شده است دست به اقداماتی بزند.

رگبار انتقادهای احمدی نژاد به پوتین : خیال پردازی نکن / با توقف سریع جنگ ، نامت را از ورود به فهرست جنایتکاران بزرگ تاریخ نجات بده

بیشتر بخوانید: 

هشدار تند احمدی نژاد به پوتین علیه «جنگ شیطانی» روسیه

پشت پرده جنگ اوکراین به روایت احمدی نژاد

سران اروپا این فرصت را غنیمت بشمارند و در جهت انجام مسئولیت های اخلاقی، انسانی و نیز وظایف قانونی خود در قبال ملل اروپایی و همه ملت های جهان، برای برپایی عدالت و محو مظاهر شیطانی به پا خیزند و به مسئولیت تاریخی خود، به ویژه در قبال خونهای ده ها میلیون انسان بی گناه که در خلال جنگ های اول و دوم بر زمین ریخته است، عمل کنند. آنان بدانند که جنگ سوم جهانی دندان طمعی است که ابلیس به انسان ها نشان می دهد.

با بیداری انسانی و همبستگی جهانی، چنین اتفاق شومی نخواهد افتاد و موج عظیم آگاهی، آزادی، عشق و صلح به زودی زمین را از لوث وجود شیطان های انسان نما پاک خواهد کرد.

تجاوز آشکار روسیه به اوکراین و تحمیل جنگی نابرابر و ناجوانمردانه به مردان، زنان، خردسالان و سالخوردگان اوکراینی نشان داد که نظم موجود بین الملل، برای تضمین امنیت و حفاظت از جان مردم و صیانت از حقوق بشر ناتوان است و ادعای لیبرال دموکراسی آمریکایی جز پوششی بر تمامیت‌خواهی سرمایه داری افسار گسیخته نیست.

از این رو باید مقاومت قهرمانانه ملت شریف اکراین در بستر بیداری و حمایت مردم سراسر جهان را به فرصتی بزرگ برای تغییر در معادلات قدرت و تحول در ساز و کارهای بین المللی در جهت ارزش گذاری به کرامت و تعالی انسان و منشور جهانی حقوق بشر و تضمین صلح و همزیستی مسالمت آمیز جهانی تبدیل کرد.

این تجاوز سراسر محکوم، نه تنها ظلمی آشکار به ملت اوکراین، بلکه خدشه ای اساسی به اعتبار ملت بزرگ روسیه و خلل جدی به آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی این کشور است.

به کارگیری سیاست های ضد بشری و اعمال استبداد و دیکتاتوری و تحمیل یک جنگ خانمان برانداز، ستمی سنگین و خسارتی جبران ناپذیر برای هر دو ملت است و البته آثار آن در دراز مدت برای مردم روسیه زیان بارتر است.

من از آقای پوتین می خواهم که هر چه زودتر به جنگ و تجاوز خاتمه دهد و مانع از آن شود که نام او در عداد جنایتکاران بزرگ تاریخ ثبت شود و مورد لعن و نفرین تاریخی مردم جهان قرار گیرد.

سعادت ملت بزرگ روسیه در توسعه آزادی های همه جانبه آنان و برقراری دموکراسی واقعی، رشد و پیشرفت کشور و توسعه مناسبات با همه ملت های جهان است.

هزینه کرد سنگین برای تولید سلاح کشتار جمعی و نوآوری در جنگ افزارهای مرگبارتر و ادامه سیاست های شیطانی در رقابت‌های تسلیحاتی، که با صرف منابع عظیم آن کشور و به قیمت توقف در جریان زندگی و رفاه مردم و عقب ماندگی آنان صورت می پذیرد، افق آتی آن کشور و ملت بزرگ را تیره می سازد.

همچنان که داعیه بازگشت به امپراتوری تجاری و یا کمونیستی برخلاف مصالح آن ملت بزرگ و همه مردم جهان است، چنین داعیه ای یک خیال‌پردازی تمامیت خواهانه بیش نیست و هرگز قابلیت تحقق ندارد.

جهان امروز و فرداهای روشن تر بشریت، دیگر هرگز به سیاست های شیطانی برای انحصار قدرت و ثروت در دست اقلیتی حاکم بر جهان تن خواهد داد و ملت برجسته روسیه، نمی تواند به قدرت سلاح و توان آدم کشی و جنایت افتخار کند. آنان مثل همه ملتهای جهان در آرزوی نقش‌آفرینی هرچه بیشتر برای توسعه صلح و همزیستی بین اقوام و ملت های مختلف در سطح ملی، منطقه ای و جهانی اند و سعادت خود را در دنیایی سراسر دوستی و صلح و همکاری و برخورداری از زندگی بهتر، می جویند.

امیدوارم مردم عزیز روسیه که من آنان را خواهران و برادران خود می دانم، در جهت توقف ارابه جنگ و کشتار و تجاوز و جنایت، همه تلاش خود را به عمل آورند.

ملت ایران با سابقه دیرینه و درخشان و بر اساس میراث تابناک تاریخی و نام نیکش در پاسداشت حقوق بشر و در پیروی از اسوه الهی، پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و در پایبندی به مفاد منشور حقوق بشر رهبر تاریخی و جاودانه خود، کوروش کبیر، ضمن محکومیت صریح جنگ و تجاوز به سرزمین کشور مستقل اوکراین، هیچ بهانه ای را برای این اقدام ضد انسانی نمی پذیرد.

ملت بزرگ ایران که در اعماق تاریخ و در دهه ها و سده های گذشته زخم‌های عمیق جنگ و تجاوز و اشغال سرزمین خود را تجربه کرده است، به پشتوانه باورهای راستین به آزادی و عدالت و دلبستگی به ارزشهای والای اخلاقی و تعظیم عواطف و احساسات پاک انسانی و تکریم شرافت ذاتی ابناء بشر از هر قوم و نژاد و رنگ و زبان و مذهب و دین، در این تجاوز آشکار، در کنار مردم مظلوم اوکراین ایستاده است.

ملت ایران، حضور و مقاومت حماسی آنان را ارج می نهد و برای پیروزی آنها در برابر متجاوزان دعا می کند و از خدا می‌خواهد که جاه طلبان را از ادامه سیاست های توسعه طلبانه بازداشته و با پایان یافتن جنگ، جریان شیرین زندگی را بین همه مردمان جهان و از جمله دو ملت بزرگ اوکراین و روسیه، هرچه بیشتر جاری سازد.

در پایان یکبار دیگر مقاومت ملت، رئیس جمهور زلنسکی و سایر مقامات دلسوز اوکراین را تعظیم می کنم و دوستی و دعای ملت ایران را به یکایک آنان ابلاغ می نمایم.

و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها