کد خبر: 647136
تاریخ انتشار :

نفت|قیمت نفت|قیمت صادرات نفت

قیمت نفت بازهم رکورد زد!+قیمت

جنگ روسیه و اوکراین روز به روز قیمت نفت را افزایش می‌دهد!

قیمت نفت بازهم رکورد زد!+قیمت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش رویترز، در حالی که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوعیت و تحریم واردات نفت روسیه هستند و شایعاتی از طولانی شدن احیای توافق برجام به گوش می رسد قیمت نفت برنت روز دوشنبه شاهد رشد بیش از 10 دلاری بود و بالاترین رقم هاز از سال 2008 تاکنون را تجربه کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 10 دلار و 77 سنت معادل 9.12 درصد رشد به 128 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات اولیه صبح امروز رقم 139 دلار و 13 سنت را تجربه کرده که بالاترین رقم ثبت شده از جولای 2008 تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه آوریل امروز با 8 دلار و 49 سنت معادل 7.34 درصد جهش به 124 دلار و 17 سنت رسید. در دقایق اولیه آغاز به کار بازار نفت در صبح امروز نفت خام آمریکا به رقم 130 دلار و 50 سنت رسیده بود.

رقم های ثبت شده در دقایق اولیه معاملات امروز با قیمت های بی سابقه ثبت شده در جولای 2008 یعنی 147 دلار و50 سنت برای نفت برنت و 147 دلار و 27 سنت برای نفت خام آمریکا فاصله چندانی ندارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارج آمریکا گفت، واشنگتن و متحدان اروپایی اش در حال بررسی ممنوع کردن واردات نفت روسیه هستند و کاخ سفید در حال هماهنگی با کمیته ای مختلف کنگره برای اجرایی کردن این ممنوعیت در آمریکاست.

تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس گفتند: «تحریم نفتی روسیه فشار بسیار بالایی بر عرضه نفت و گاز جهان وارد خواهد کرد و این در شرایطی است که تقاضا برای مصرف انرژی رو به افزایش است.»

به گفته این تحلیلگران قیمت نفت در کوتاه مدت همچنان افزایشی خواهد بود و به سمت رقم 150 دلار حرکت خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها