کد خبر: 647201
تاریخ انتشار :

داریوش قنبری: پافشاری بر «طرح صیانت» به صلاحت مملکت نیست

مجلس یازدهم با احتساب این کمتر از دو سالی که عمرش رفته، شاید بیش از تمامی ادوار پیش از این، درگیر طرح‌ها و موضوعاتی شده که درنهایت حتی آن‌طور که همین نمایندگان عمدتاً اصولگرای این دوره می‌خواستند، پیش نرفته.

داریوش قنبری: پافشاری بر «طرح صیانت» به صلاحت مملکت نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عصر ما نوشت: نمایندگانی که با شعار «شفافیت» و توپ پر آمدند تا بجای آن‌که همچون مجلس‌دهمی‌ها درگیر «سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی» شوند، به «اقتصاد مملکت» بپردازند و بر «معیشت ملت» تمرکز کنند اما نه‌تنها چنین نکردند و اتفاقاً بیش از آن‌چه متصور است به کارِ سیاست‌ِ جناحی و رقابت‌های سیاسی مشغول شدند، بلکه حتی در «فصل بودجه» هم به‌رغم صراحت آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر منع برگزاری جلسات کمیسیونی و پرداختن به موضوعات غیر بودجه‌ای، درگیر اهداف جناحی شدند که مشخصاً در بحث صیانت دنبال می‌کنند.

اهدافی که البته هنوز کسی درنیافته دقیقاً چیست و در حالی که البته بعید نیست حتی خودشان هم ندانند دقیقاً چه از جان «فضای مجازی» و کار و زندگی کاربرانش می‌خواهند، صرفاً به فکر این هستند که در مسیر تبدیل «طرح صیانت» به قانون، «پایداری» کنند و پای طرحی بایستند که حتی مرکز پژوهش‌های همین مجلس یازدهم هم تاییدش که نمی‌کند و واکنشش به آن، سیاهه‌ایست از انواع و اقسام عیب و ایراد شکلی و محتوایی! نکته‌ای که حالا بار دیگر یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب بر آن انگشت گذاشته و می‌گوید: امروز کشور با مشکلاتی اساسی دست و پنجه نرم می‌کند و متاسفانه از زمان روی کار آمدن دولت جدید هم اگر بر سنگینی بار این مشکلات افزودن نشده باشد، از آن کم نشده است!

داریوش قنبری که سابقه نمایندگی در مجلس را نیز در کارنامه دارد و مقطعی در زمان فعالیت مجلس دهم، در قامت معاون پارلمانی شهرداری پایتخت با پارلمان در تعامل بود، به «عصر ما»  گفته است: در شرایط کنونی که مردم با انبوه مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و کمرشان زیر بار و فشار این مشکلات خرد می‌شود، این همه اصرار و پافشاری نمایندگان با «طرح صیانت»، به‌رغم آگاهی از مخالفت مردم به هیچ عنوان قابل‌درک نیست.

قائم‌مقام حزب مردم‌سالاری که معتقد است اساساً تمرکز مجلس بر طرح‌هایی همچون «طرح صیانت»، باتوجه به شائبه‌هایی که مبنی‌بر ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت وجود دارد، به صلاح مملکت نیست، می‌گوید: امروز مجلس باید برای گسترش بسترهای اینترنت، افزایش سرعت و پهنای باند اقدام کند و اگر چنین نمی‌کند، لااقل دسترسی شهروندان را به همین حداقل امکانات محدود نکند.

قنبری با اشاره به شرایط خاصی که درپی همه‌گیری کرونا در همین دو، سال گذشته، کار و زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و منجر به تغییراتی در سبک زندگی‌شان شده، می‌گوید: مجلس به‌عنوان نهادی که وظیفه قانون‌گذاری را به‌طور انحصاری برعهده دارد، امروز باید مسیری را طراحی کند که باتوجه به سیر تحولات جهانی، ایرانیان را به سوی آینده رهنمون کند. او که تاکید دارد شیوه کار کردن و مشاغل مردم در سراسر جهان، حتی از مدتی پیش از آغاز همه‌گیری کرونا تغییر کرده و به‌سوی استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای اینترنتی پیش رفته، می‌گوید: ما در این یکی، دو دهه شاهد افزایش دورکاری و اینترنتی شدن مشاغل گوناگون بودیم و این درحالی است که با آغاز همه‌گیری کرونا، بر سرعت پیشرفت به‌سوی دورکاری و مشاغل اینترنتی اضافه شده است. به همین دلیل هم مجلس اگر هم می‌خواهد در این حوزه قانون‌گذاری کند، باید مصوباتی را بگذراند که امنیت مشاغل اینترنتی و استفاده از فناوری‌های ارتباطی را تامین کند!

منبع: کانال تلگرامی عصر ما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها