کد خبر: 647295
تاریخ انتشار :

نشست خبری سخنگوی دولت؛ از زمان پرداخت سود سهام عدالت تا وعده ارزانی

سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اعلام این که قیمت گوشت و برنج خارجی کاهش می یابد گفت با دستور مکرر رئیس جمهور مبنی بر کنترل قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار جلسه فوق العاده‌ای برگزار کرد. وی همچنین وعده داد تا پایان سال سود سهام عدالت واریز می شود

نشست خبری سخنگوی دولت؛ از زمان پرداخت سود سهام عدالت تا وعده ارزانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش های نشست خبری سخنگوی دولت:

زمان تعیین میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱

تأمین معیشت اقشار مختلف و کارگران همیشه مورد توجه دولت بوده‌ و سازوکاری که در قانون مشخص شده باید با توافق سه جانبه کارفرما، کارگر و دولت باشد.

وی این نکته را هم خاطر نشان کرد که میزان افزایش دستمزد همراه با تورم در نظر گرفته می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: جلسات بررسی دستمزد به صورت مستمر برگزار می‌شود و مادامی‌ که سه نهاد ذی‌ربط به توافق نرسند، نمی‌شود چیزی اعلام کرد اما تاکید می‌کنم توجه دولت به اقشار کم درآمد جامعه است.

قطعی شدن زمان واریز سود سهام عدالت

امسال بیش از دوبرابر افزایش را در توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت

افرادی که سهام خود را تکمیل کرده یک میلیون تومان و افرادی که تکمیل نکرده بودند حدود ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

تا پایان امسال سود سهام عدالت قطعا واریز خواهد شد

قیمت گوشت و برنج خارجی کاهش می یابد

دستور مکرر رئیس جمهور مبنی بر کنترل قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار جلسه فوق العاده‌ای برگزار کرد.

در این جلسه مصوب شد قیمت برنج خارجی و گوشت کاهش یابد.

ارزان شدن لوازم خانگی

 بعد از فرمایشات رهبر انقلاب جلساتی در دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده تا اقدامات لازمی جهت ساماندهی بازار انجام شود

طی این ماه شاهد کاهش ۵ الی ۱۳ درصدی قیمت لوازم خانگی بودیم.

آخرین برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق

در خصوص سطح فقر مطلق رئیس‌جمهوری گفتند قابل پذیرش نیست که کسی شب سر گرسنه بر بالین بگذارد، برای آنها باید برنامه فوری‌تری انجام شود. همچنین برای آن افرادی هم که وضعیت مناسب ندارند همزمان برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است و برای کارمندان و کارگران شریفی که کف دریافتی دارند نیز  اقداماتی انجام خواهند گرفت.

اظهارات درباره مصوبه مجلس برای ارز 4200 تومانی

مصوبه مجلس روشن است و شیوه توزیع یارانه در همه محصولات باید طوری باشد که اصلاً افزایش قیمت نداشته باشیم و در دارو هم تاکید رئیس‌جمهور همین است. باید صبر کنیم این مصوبه نهایی شود.

وی تاکید کرد: شیوه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها باید به نفع مردم باشد.

سخنگوی دولت درباره افزایش ۱۳۰ هزار میلیاردی در بودجه با توجه به مصوبه دولت، گفت: افزایش ۱۳۰ هزار میلیاردی در بودجه نداریم.

 دولت به خودروسازان چک سفید امضا نداده است 

بهادری جهرمی با اشاره به دستور رییس‌جمهور به خودرو سازان، تاکید کرد: ۸ دستور رییس‌جمهور بر اساس کار کارشناسی شده است و دولت به خودرو سازان زمان داده است تا کیفیت و کمیت خودروها افزایش یابد زیرا دولت به خودروسازان چک سفید امضا نداده است و باید در زمان مقرر دستورات رییس‌جمهور عملیاتی شود.

دولت سیزدهم هیچگاه مذاکرات را به معیشت مردم گره نخواهد زد

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان داشت: دولت سیزدهم هیچگاه مذاکرات را به معیشت مردم گره نخواهد زد و تا کنون حدود ۹۰ میلیارد دلار صادرات به خارج کشور داشتیم که بیش از ۴۰ درصد ارزش صادرات ما سقف ۴۵ میلیارد دلار را رد کرده است مطابق برنامه ریزی سازمان تجارت جهانی ۷۳ درصد ارز صادرات به کشور بازگشته است.

تجارت خارجی ما به ۹۰ میلیارد دلار رسیده

تجارت خارجی ما به ۹۰ میلیارد دلار رسیده، توضیح داد: تجارت خارجی‌ طی همین مدت کوتاه فعالیت دولت مردمی ۴۰ درصد رشد داشته است و ۴۵ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که ۷۳ درصد ارز از این صادرات غیر نفتی به روش‌های مختلف به کشور بازگشته است.

واکسیناسیون مسافران نوروزی باید کامل باشد

تصمیمات کرونایی لحظه ای است 

دولت با همراهی مردم به دنبال مقابله با کرونا است.

مردم حتما دوز سوم کرونا را تزریق کنند.

واحدهای اقامتی باید در سامانه ایران من ثبت نام کنند.

 تمامی مجوزهای کسب و کار را الکترونیکی

وزارت کار موفق شده است تمامی مجوزهای کسب و کار را الکترونیکی کند به محض ثبت اطلاعات و بارگزاری مدارک مورد نیاز همان لحظه بصورت الکترونیکی مجوز برای متقاضی صادر خواهد شد.

با الکترونیکی شدن صدور مجوزها دیگر امضای طلایی نخواهیم داشت و بصورت صد در صد الکترونیک و بدون وجود امضا طلایی و کاغذ بازی مجوزها صادر خواهند شد.

تکذیب دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان

 با رد این موضوع که قرار است صندوق ذخیره فرهنگیان دولتی شود، گفت: دولت مخالف دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان است. 

وی ادامه داد: دولت نه تنها مخالف دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان است، بلکه این اقدام را مطابق قانون هم نمی‌داند و اصل ۴۴ قانون اساسی هم این اجازه را نخواهد داد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: این اموال متعلق به فرهنگیان است که باید توسط خودشان برای رفع مشکلات این قشر عزیز اداره شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها