کد خبر: 647622
تاریخ انتشار :

همکاری مشترک ایتالیا و چین درباره اوکراین

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد، رم و پکن درباره تلاش‌های مشترک به منظور برقراری صلح در اوکراین توافق کرده‌اند.

همکاری مشترک ایتالیا و چین درباره اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در فیسبوک خود نوشت: من با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین تماسی ویدئویی داشتم. ما توافق کردیم تا تلاش‌های مشترکی در راستای یک مسیر صلح آمیز در قبال اوکراین داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: وزیر خارجه چین به من تضمین داد که پکن تلاش می‌کند تا نقشی سازنده‌تر در تسهیل روند صلح بین روسیه و اوکراین داشته باشد. شکی نیست که بحران بشری باید به سرعت متوقف شود. ما به یک همکاری حداکثری بین‌المللی و فشار دیپلماتیک قوی برای آتش بسی سریع نیاز داریم.

وزیر خارجه ایتالیا در ادامه یادآور شد: این چیزی است که من روز چهارشنبه هم به وزرای خارجه اسرائیل و هند گفتم. کریدورهای انسان دوستانه اولویت قطعی هستند به ویژه پس از حمله به بیمارستان کودکان در ماریوپل اوکراین. اقدام روز چهارشنبه یک اقدام غیربشری و ظالمانه و برخلاف تمامی حقوق بشری بود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر رویه‌ای در حال انجام وجود دارد که توسط ایتالیا برای تایید جنایات جنگی حمایت می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد و از سوی جامعه بین‌الملل به شدت محکوم شده و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در پی داشته است. دستکم ۵۱۶ غیرنظامی در این درگیری کشته و ۹۰۸ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از ۲.۳ میلیون اوکراینی از این کشور گریخته و به کشورهای همجوار پناه برده‌اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها