کد خبر: 647723
تاریخ انتشار :

اولین واکنش تروئیکای اروپایی به وقفه در مذاکرات وین

فارس/ سه کشور اروپایی عضو برجام در واکنش به وقفه ایجاد شده در هشتمین دور مذاکرات وین، ضمن ابراز تاسف از این وقفه، تاکید کردند که یک توافق جامع و منصفانه روی میز و آماده نهایی شدن است.

اولین واکنش تروئیکای اروپایی به وقفه در مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مذاکره‌کنندگان این سه کشور اعلام کردند: ناامیدکننده است که هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا مجبور شد در مذاکرات وین وقفه ایجاد کند. یک توافق عادلانه و جامع روی میز آماده است تا به نتیجه برسد و به همین دلیل است که مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی هفته گذشته وین را ترک کردند، کار آن‌ها در حال انجام است.

آن‌ها افزودند: درک ما این است که ایران و آمریکا برای حل و فصل مسائل دوجانبه نهایی سخت کار کرده‌اند و به همین دلیل آماده هستیم که این توافق را اکنون نهایی کنیم. 

تروئیکای اروپایی در ادامه بدون اشاره به عامل اصلی وضعیت موجود یعنی آمریکا که به دلیل خروج یکجانبه از توافق و اعمال تحریم‌های شدید و طرح درخواست‌های جدید در طول مذاکرات، دستیابی به توافق را با کندی و پیچیدگی‌های جدی مواجه کرده و بدون پرداختن به عدم پایبندی خود به تعهدات برجامی، در ادامه اعلام کردند «هیچ کس نباید به دنبال سوءاستفاده از مذاکرات برای اخذ تضمین‌های جدا از برجام باشد. این خطر فروپاشی توافق را به همراه دارد و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی را از اطمینان لازم در مورد برنامه هسته‌ای ایران محروم می‌کند.»

در حال تکمیل ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها