کد خبر: 647762
تاریخ انتشار :

خبر مهم/ اگر سود سهام عدالت نگرفتید با این شماره تماس بگیرید

خبر مهم/ اگر سود سهام عدالت نگرفتید با این شماره تماس بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر مهم/ اگر سود سهام عدالت نگرفتید با این شماره تماس بگیرید

 اگر فردی مشمول دریافت سود سهام عدالت باشد و آن را دریافت نکرده باشد، می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد،

خبر مهم/ اگر سود سهام عدالت نگرفتید با این شماره تماس بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود به ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر از مشمولان سهام عدالت خبر داد.

طبق اعلام روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار، «محمد باغستانی» در خصوص جزییات واریز سود سهام عدالت با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت روز شنبه به حساب مشمولان واریز می‌شود، اظهار داشت: سودی که امروز به حساب مشمولین سهام عدالت واریز می‌شود، برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر است.

همچنین در اکوایران ببینید : کدام اصلاحات اقتصادی اولویت دارد؟

 وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ۱۳ بهمن ماه امسال شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری‌های که از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد، در نهایت روز ۱۹ اسفند ماه جاری ۹۹ درصد سودها دریافت و در کمترین زمان ممکن، فایل‌های واریز سود را برای بانک‌ها ارسال کردیم.

 باغستانی در خصوص شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت: همه شرکت‌های سرمایه پذیر در صدد بودند که با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند، اما شرکت مخابرات ایران و سیمان دشستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.

 مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: با توجه به محاسباتی که انجام دادیم، حدود ۳ میلیون نفر از هموطنان (مشمولان) به دلیل اینکه فوت کرده‌اند، سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند و از طرفی حدود ۲ میلیون نفر هم به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی‌توانند سود را دریافت کنند.

 وی با بیان اینکه برای هر ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود روز جاری همزمان واریز می‌شود، گفت: اگر فردی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده است، اما امسال آن را دریافت نکند، قطعا به دلیل اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام و در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

باغستانی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان، گفت: کارهای مورد نیاز و ارسال فایل سود سهام عدالت برای واریز به حساب مشمولان سهام عدالت از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام و لیست به بانک‌های عامل ارسال شده است و بر اساس اعلام سیستم بانکی، نهایتا در طی روز جاری این سود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره سود سهام عدالت باقی مانده ۲ سال اخیر اظهار داشت: در سال ۹۸ به میزان ۲ درصد و در سال ۹۹ به میزان یک درصد سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده که ۲ درصد سود سال ۹۸ عمدتا برای شرکت مخابرات ایران است و عملا هر زمان این سود واریز شود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

وی بیان اینکه اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد، افزود: برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده اند، واریز می‌شود

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها