کد خبر: 647809
تاریخ انتشار :

حمله موشکی به کنسولگری آمریکا و مقرّ موساد در اربیل/ بغداد محکوم کرد

تسنیم/ منابع خبری عراق از شلیک ۱۴ راکت به سمت پایگاه آمریکا در اربیل خبر دادند.

حمله موشکی به کنسولگری آمریکا و مقرّ موساد در اربیل/ بغداد محکوم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از رسانه‌های عراقی، مقر آمریکا در اربیل با ۵ موشک نیز هدف قرار گرفته است.

صابرین‌نیوز همزمان مدعی شد: مراکز موساد در اربیل هدف قرار گرفتند.

این رسانه عراقی به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌ مورد حمله قرار گرفتند».

ادعا شده موشک‌های شلیک شده از غرب ایران بوده و بر همین اساس برخی اکانتهای توییتری خبر از احتمال حمله جنگنده‌های آمریکایی به تهران داده‌اند!

IMG_20220313_040504_836

سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق مدعی شده، ۱۲ فروند موشکی که به اربیل برخورد کردند، از جایی در خارج از عراق و جهت شرق این کشور شلیک شده‌اند.

درباره نوع موشکها، منابع عراقی از اصابت شش موشک فاتح ۱۱۰ به پایگاه آمریکایی در اربیل خبر می‌دهند. برخی نیز نوع موشکها را گراد خوانده‌اند.

پس از شنیده شدن آژیر‌های خطر در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، دروازه‌های سفارت آمریکا بسته شدند و آماده باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شد. 

نیرو‌های امنیتی کُرد عراق با اعلام آماده‌باش، تمام راه‌های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را به طور کامل بستند.

خبرنگار شبکه الجزیره می‌گوید، ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل، هدف اصلی حملات موشکی امشب بود.

خبرگزاری ایرنا مدعی شده موشک‌های شلیک شده، بالستیک بوده است.

ا‌ولین واکنش بارزانی رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق به موشک باران امشب چنین بوده است: محکوم می کنم و از مردم می خواهم صبور باشند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق هم در توئیتی نوشت: «حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، حمله‌ای به امنیت مردم ماست. ما تحولات را با رئیس دولت منطقه کردستان پیگیری کرده‌ایم و نیروهای امنیتی ما این حمله را بررسی خواهند کرد و هرگونه آسیبی به امنیت شهرهایمان و امنیت شهروندانمان را برطرف خواهیم کرد».

در همین حال وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم».

با این وجود شبکه رووداو نیز نوشت: «در پی وقوع چندین انفجار در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا، نیروهای امنیتی در مناطق مختلف اربیل مستقر شده‌اند».

در حالی که برخی منابع خبری گزارش داده اند که در حملات موشکی امشب کسی کشته نشده است، نُجَباء مدعی شده است که رصد پروازها نشان از پرواز یک هواپیمای C17 آمریکایی (هواپیما آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی رامشتاین به سمت اربیل دارد.

لحظه برخورد موشک‌ها ساعت دقیقا ۱:۲۰ بوده است. نکته مهم اینجایت که سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله پهبادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد در بامداد جمعه ساعت ٠١:٢٠ دقیقه ١٣ دی ١٣٩٨ به شهادت رسید.

ساعت شلیک موشک‌ها دقیقاً ۱:۱۸ بامداد است. این موشک‌ها ۲ دقیقه (۱:۲۰) بعد به هدف اصابت کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها