کد خبر: 647888
تاریخ انتشار :

تذکر یک نماینده به رئیسی: با ژیان نمی‌شود در مسابقات فرمول یک شرکت کرد

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان انقلابی مجلس همواره در این دوسال در جریان مشکلات مردم بوده‌اند و به آنها امیدواری داده‌اند که دولت انقلابی می‌آید و امروز اگر استاندار و مسئولی مردم را ناامید کند خیانتی بزرگ به مردم و دولت انقلابی است.

تذکر یک نماینده به رئیسی: با ژیان نمی‌شود در مسابقات فرمول یک شرکت کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احسان ارکانی در صحن علنی امروز ( یکشنبه،۲۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان خود دستور خطاب به رییس‌جمهور، گفت: جناب آقای رییسی امروزه دولت شما که با حمایت ویژه مجلس تشکیل شد، در جبهه حل مشکلات کشور و مردم قرار دارد؛ در استان‌ها هم استاندارها به عنوان مقام اول قوه مجریه مسئول حل معضلات مردم استان‌ها، در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری،کشاورزی و دامداری، صنعت، اشتغال، معدن، طرح‌های هادی، راه‌های روستایی و جاده‌ای توسعه و پیشرفت تک تک شهرستان‌های استان محل خدمت‌گذاری خود و نوکری برای مردم خود هستند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه ادامه داد: گرچه شخص شما به عنوان رییس جمهور همواره در کف سفر به استان و شهرستان‌ها هستید لیکن برخی از مسئولان از جمله استاندار خراسان پایبند به مرام شما نبوده است؛ در هر ۴ الی ۵ ماه یکبار در شهرستان‌هایی که برای نوکری آنها مسئولیت پذیرفته و تعهد داده‌اند حضور می‌یابند، آن هم برای افتتاح و بازدید است و گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان انقلابی مجلس همواره در این دو سال در بین مشکلات به مردم امیدواری داده‌اند،که دولت انقلابی می‌آید. لذا چنانچه امروز اگر استاندار و مسئولی مردم را ناامید کند خیانتی بزرگ به مردم و دولت انقلابی اتفاق افتاده است.

ارکانی تصریح کرد: افت شاخص‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال، کار آفرینی و انبوهی از مشکلات حل نشده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان پذیرفتی نیست و همانگونه که مجلس در کار اجرا دخالت نمی‌کند، اما اجازه دخالت در نظارت خود را هم نمی‌دهد و هر جا انحراف در مسئولیت مسئولان را مشاهده نماید قطعا تذکر و پیگیری خواهد نمود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حدود قانونی مشخص تبعت از قوانین مجلس از تاکیدات و تذکرات رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته به دولت بود، لذا چنانچه مسئول دولتی از قوانین دولتی تخطی نماید ضمن تخلف از فرمایشات رهبر معظم انقلاب قطعا با پیگیری مجلس مواجه خواهد شد. در همین راستا از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی تقاضا می‌شود به انتصابات خلاف قانون خراسان رضوی که توسط استاندار این استان افراد بازنشسته فاقد رابطه استخدامی دولتی مغایر با دستور العمل قانونی فرمانداران منصوب شده‌اند رسیدگی جدی نمایند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بودجه‌ای جهت جهاد تبیین را کاری نادرست فرمودند، از دستگاه‌های فرهنگی گلایه داریم که این حجم بودجه‌های کلان فرهنگی در کجا هزینه می شود که حتی قطره‌ای هم به شهرستان‌ها نمی‌رسد؛ سهم بودجه فرهنگی اداره ارشاد نیشابور تاریخی با نیم میلیون جمعیت باعث تاسف است، وزارت ارشاد در شهرستان‌ها نه تنها بودجه اختصاص نمی دهد،حتی وقتی بخش خصوصی در سرمایه گذاری حوزه فرهنگی نیز وارد می شود؛ با دستورالعمل‌های غیر کارشناسی مواجه می شود در همین راستا از وزیر ارشاد تقاضا می‌کنیم حل مشکل پردیس سینمایی شهر نیشابور را که با دستور العمل غیر کارشناسی به تاخیر افتاده ، افتتاح آن را تصویب بفرمایند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمنا برای سالروز ملی خیام نیشابوری و عطار نیشابوری تقاضای اختصاص اعتباری برای بزرگداشت این مفاخر و حضور وزیر محترم را داریم.

وی خاطر نشان کرد: جناب آقای رئیسی ما به دستورات جنابعالی در خصوص لزوم خرید تضمینی محصولات باغداران اعتماد کردیم و با دستور وزیر جهاد برای محصول آبی شهرستان زبرخان که اقتصاد ۷۰ هزار نفر به آن وابسته است خرید حمایتی تایید شد لیکن مدیران زیرمجموعه و از جمله شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با بی اعتنایی به دستورات جنابعالی و وزیر جهاد اقدامی نکردند و علیرغم قول داده شده وزارت جهاد به باغداران شهرستان زبر خان ماهها است آنان را بازی می دهند و زندگیشان را نابود کرده اند، امروز باغداران شهرستان زبرخان بعد از خدا هیچ فریاد رسی جز جنابعالی ندارند آقای رئیسی تا شب عید نرسیده به دادشان برسید.

ارکانی در ادامه تاکیدکرد: آقای رئیسی عزیز؛ با ژیان نمی‌شود در مسابقات فرمول یک شرکت کرد ،هنوز برخی از مدیران دولت با عزم و اراده و همت شما همراه نیستند؛ در طرح شفافیت هم ،لزوم شفافیت هیئت وزیران ،مصوبات آن و آرای هر یک از وزیران نیز باید گنجانده شود تا مردم عزیز بدانند برای مصوباتی که با سرنوشت آنان سرو کار دارد چگونه تصمیم گیری می‌شود در دولت  و هر یک از وزرا چه رایی می‌دهند .نهایتا اینکه ارتقا بخش میان جلگه ،ارتقا بخش سرولایت و ایجاد استان خراسان مرکزی به مرکزیت نیشابور  بزرگ را از دولت خواستارم و اینکه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور نیز بعد از ۸ ماه هنوز منصوب نشده ،جناب آقای قمی به داد این شهرستان برسید. | منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها