کد خبر: 647996
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با سید حسین نقوی حسینی

دورنمای عربستان با بن‌سلمان بسیار متزلزل است

سید حسین نقوی حسینی گفت: بن‌سلمان برای آمریکایی‌ها و صهونیست‌ها گزینه مناسبی برای حکومت آینده عربستان است زیرا او نیرویی است که به موازات سرکوب خشن در داخل، گوش به فرمان آنهاست.

دورنمای عربستان با بن‌سلمان بسیار متزلزل است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: جنایت اخیر در عربستان اذهان عمومی را شوک‌زده کرد. از طرفی یک پرسش مهم را به وجود آورد که آینده عربستان با فردی شرور مانند بن‌سلمان به کدام سو خواهد رفت؟

سید حسین نقوی حسینی، تحلیلگر مسائل دیپلماتیک، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «خبر گردن‌زدن 81 نفر از شهروندان عربستان یک خبر وحشتناک در عرصه بین‌المللی است. در دنیا کم داریم که حکومتی به این شکل شهروندان خود را قتل عام کند. این برخورد سیاسی نشان‌دهنده آن است که حکومت عربستان به ابتدایی‌ترین اصول انسانی پایبند نیست».

او ادامه داد: «دورنمای عربستان با بن‌سلمان بسیار متزلزل است و اگر قرار است فردی مانند بن‌سلمان آینده عربستان را در دست بگیرد، باید فاتحه حکومت این کشور را خواند زیرا دیگر عصر قتل‌عام‌های سیاسی و سرکوب‌گری‌های وحشیانه در دنیا به سر آمده است».

این فعال سیاسی درباره نحوه مواجهه نهادهای بین‌المللی درباره مسائل حقوق بشری در عربستان بیان کرد: «نهادهای بین‌المللی در قبال هر جنایتی از سوی حاکمان عربستان سکوت می‌کنند و در مقابل اگر در ایران یک قاتل زنجیره‌ای اعدام شود، همین رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی فارسی یا اینترنشنال فریاد حقوق بشری سر می‌دهند که هنوز اعدام در ایران وجود دارد اما هیچ سخنی از اعدام 81 نقر شهروند عربستان آن هم در یک روز به زبان نمی‌آورند».

او همچنین مطرح کرد: «بن سلمان باید بداند که دوران دیکتاتوری تمام شده است و حتما نهادهای مدنی و حقوق بشری در عربستان در قبال اقدامات او ساکت نمی‌مانند و تردید نکنید اگر بن‌سلمان به قدرت برسد با سخت‌ترین چالش‌ها مواجه خواهد شد».

نقوی حسینی در پایان درخصوص نوع روابط آمریکا و صهونیست‌ها با بن‌سلمان گفت: «امروز مانند گذشته حوادث مخفی نمی‌ماند و رسانه‌ها به این دست جنایت‌ها واکنش نشان می‌دهند و حتما بن‌سلمان و امثال او نمی‌توانند با کشتن و تکه‌تکه‌کردن خبرنگارها، جلوی دانستن مردم را بگیرند اما باید در نظر داشته باشیم که بن‌سلمان برای آمریکایی‌ها و صهونیست‌ها گزینه مناسبی برای حکومت آینده عربستان است زیرا او نیرویی است که به موازات سرکوب خشن در داخل، گوش به فرمان آنهاست و می‌خواهند او را به عنوان مهره دست‌آموز خود در منطقه روی کار بیاورند اما آنها هم باید بدانند که دوران مهره‌چینی‌ها هم تمام شده است؛ چنانکه زمانی شاه نیروی آنها در منطقه بود و انقلاب اسلامی نسخه‌اش را در هم پیچید».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها