کد خبر: 648049
تاریخ انتشار :

جواد امام: مشکل «طرح صیانت» نگاه اقلیتی است

جواد امام با اشاره به موضع اخیر فیروزآبادی می‌گوید: «شخصاً فکر نمی‌کنم این اظهارنظرها چندان ارتباطی با واقعیت ندارد به‌هرحال در عمل می‌بینیم که «طرح صیانت» در مجلس کنار نرفته اتفاقاً آن نمایندگانی که در کمیسیون مشترک دست‌اندرکار طراحی طرح بوده و اکنون مسئولِ رسیدگی و تصویب آن هستند، نه‌تنها با جدیت از آن دفاع می‌کنند، بلکه با ادبیاتی تند و بعضاً غیراخلاقی به منتقدان واکنش نشان می‌دهند.

جواد امام: مشکل «طرح صیانت» نگاه اقلیتی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عصر ما نوشت: دبیر شورای‌عالی فضای‌مجازی ابتدای همین هفته پس از مدت‌ها بی‌خبری و کم‌خبری، در اظهاراتی مهم به‌تاکید از این گفته که تصویب و اجرای طرح صیانت را مصلحت نمی‌داند؛ آن هم درحالی که تنها یکی، دو روز پیش از این سخنان ابولحسن فیروزآبادی، یک نماینده مجلس و چند فعال سیاسی اصولگرا هر کدام به‌نحوی سعی کردند جمله معترضه‌ای در سخنرانی اخیر رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری را به‌معنای مخالفت با ادامه رسیدگی به طرح صیانت در مجلس تفسیر کنند. آن‌جا که رهبری حین صحبت از ساماندهی فضای مجازی، به مسئولیت ابراهیم رئیسی و دولت اشاره کرده بود که البته به‌عنوان نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست حاضر بود. هرچه بود و هست، حالا به‌خصوص پس از آخرین تحول که همان موضع‌گیری دبیر شورای‌عالی فضای مجازی باشد، بعضی ناظران را کمی امیدوار کرده که شاید با آغاز سال نو، دیگر خبری از «طرح صیانت» نباشد و مجلس آن را تا 1400 تمام نشده، پیش از نوروز 1401 رها کند. 

یک عضو «جبهه اصلاحات ایران» اما تاکید دارد که این امیدواری منطقی نیست و با آن‌چه روی زمین سیاست در جریان است، تناسبی ندارد. جواد امام با اشاره به موضع اخیر فیروزآبادی به «عصر ما» می‌گوید: «شخصاً فکر نمی‌کنم این اظهارنظرها چندان ارتباطی با واقعیت ندارد به‌هرحال در عمل می‌بینیم که «طرح صیانت» در مجلس کنار نرفته اتفاقاً آن نمایندگانی که در کمیسیون مشترک دست‌اندرکار طراحی طرح بوده و اکنون مسئولِ رسیدگی و تصویب آن هستند، نه‌تنها با جدیت از آن دفاع می‌کنند، بلکه با ادبیاتی تند و بعضاً غیراخلاقی به منتقدان واکنش نشان می‌دهند. 

این چهره سیاسی همچنین با اشاره به جایگاه مدیریتی و اجرایی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و حدود اختیاراتی که به این اعتبار از آن برخوردار است، می‌گوید: «اگر مواضع و صحبت‌های آقای فیروزآبادی در مقام مجری کارساز بود، باید در مقام عمل موردتوجه قانون‌گذاران قرار می‌گرفت. نهایتاً می‌بینیم که این صحبت‌ها مطرح می‌شود، اما کسانی که مشغول کارند، کارشان را انجام می‌دهند.»

اما باتوجه به این‌که یکی، دو روزی بیشتر از این موضع‌گیری فیروزآبادی نگذشته، آیا ممکن است این موضع‌گیری که خود تنها به فاصله یکی، دو روز از آن جمله معترضه در سخنرانی اخیر رهبری انجام شده، در ادامه منجر به تغییر مسیر «طرح صیانت» شود؟ جواد امام در پاسخ می‌گوید: «اگر چنین شود و به‌خواست جامعه ترتیب اثر داده شود، حتماً محلی‌تامل است و مورداستقبال قرار می‌گیرد و ما هم بسیار خوشحال می‌شویم اما به‌هرحال هنوز نشانه‌ای در رفتار و گفتار طراحان و نمایندگان عضو کمیسیون مشترکی که مسئولیت رسیدگی را برعهده دارد، مشاهده نمی‌شود. درواقع به جز همان یکی، دو نماینده‌ای که از ابتدا در مخالفت با «طرح صیانت» تلاش کردند، صدای متفاوتی از مجلس نمی‌شنویم.»

اما این‌که صدایی از مجلس در این راستا نمی‌شنویم، شاید به این دلیل است که این مجلس، به هیچ صدایی از بیرون گوش نمی‌دهد. جالب آن‌که دبیرکل مجمع ایثارگران در واکنش به طرح این احتمال درباره نسبت مجلس و صدا، می‌گوید: «موضوع نگاه است! نگاهی که ما به مسائل داریم. به‌هرحال اگر دنبال گردش آزاد اطلاعات باشیم و نگاه مثبتی به رسانه‌های مستقل و آزاد داشته باشیم، طبیعتاً نباید و نمی‌توانیم دنبال ابزارهای محدودکننده باشیم. اما متاسفانه نگاهی که امروز حاکم است، نگاه جریان اقلیتی است که در انتخاباتی با مشارکت اقلیتی از جامعه با رای اندک وارد مجلس شده و می‌بینیم که به‌دنبال اصلاح و تجدیدنظر به‌عنوان مطالبه اساسی جامعه نیستند و راه خودشان را می‌روند!»

منبع: کانال تلگرامی عصر ما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها