کد خبر: 648248
تاریخ انتشار :

خبر بد برای خریداران خودرو | افزایش قیمت خودرو یک هفته مانده به عید

عرضه قطره چکانی خودرو به بازار از سوی خودروسازان و کمبود خودرو در بازار باعث شد که خبر آزاد شدن واردات خودرو در خرداد ماه نیز نتواند جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد. عرضه قطره چکانی خودرو به بازار ازسوی خودروسازان باعث شده خودرو صفر در بازار کم باشد. تا روز شنبه قیمت انواع خودرو در بازار رو به پایین بود ولی از امروز قیمت خودرو دوباره گران شد.

خبر بد برای خریداران خودرو | افزایش قیمت خودرو یک هفته مانده به عید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو که هفته‌ها بود در مسیر کاهشی قرار داشت روز یکشنبه جهت عوض کرد و رو به گرانی رفت و به این ترتیب افزایشی یک تا ۴ میلیون تومانی در بازار مشاهده شد. این در حالی است که روز گذشته قیمت دلار تحت تاثیر اخبار افزایش داشت و گرانی دلار و کمبود خودرو در بازار باعث شد قیمت خودرو یک هفته مانده به عید مسیر گرانی را در پیش گیرد. عرضه قطره چکانی خودرو به بازار از سوی خودروسازان و کمبود خودرو در بازار باعث شد که خبر آزاد شدن واردات خودرو در خرداد ماه نیز نتواند جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد.

عرضه قطره چکانی خودرو به بازار

حامد طلاجوران کارشناس صنعت خودرو گفته عرضه قطره چکانی خودرو به بازار ازسوی خودروسازان باعث شده خودرو صفر در بازار کم باشد. تا روز شنبه قیمت انواع خودرو در بازار رو به پایین بود ولی امروز قیمت خودرو دوباره گران شد. خودرو در بازار کم است و همین موضوع قیمت خودرو را در مسیر گرانی قرار داده است. خودرو‌های مدل ۱۴۰۱ نیز بسیار کم و اندک به بازار وارد شده‌اند و همین موضوع باعث شده اختلاف قیمت زیادی با مدل ۱۴۰۰ داشته باشند؛ به عبارت دیگر فروشندگان هر قیمتی بخواهند برای فروش اعلام می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: مدل ۱۴۰۱ اکثر خودرو‌ها از جمله دنا پلاس اتومات، پژو ۲۰۷ دنده ای، پژو پارس TU۵، پژو پارس سال، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و... وارد بازار شده، ولی بسیار اندک؛ به همین دلیل با قیمت‌های عجیب و غریب فروخته می‌شود.  از بین این خودروها، مدل ۱۴۰۱ دنا پلاس اتومات و هایما اس ۷ در بازار بیشتر است.

اختلاف قیمت مدل ۱۴۰۱ خودرو با مدل ۱۴۰۰

طلاجوران به اقتصاد۲۴ گفته بازار قفل شده است؛ خریدار و فروشنده در بازار خودرو نیست؛ نه کسی خودرو می‌خرد و نه کسی می‌فروشد. پژو پارس TU۵، ۱۴۰۰، در حال حاضر در بازار ۳۳۲ میلیون تومان است، ولی مدل ۱۴۰۱ این خودرو را ۳۷۰ میلیون تومان اعلام کرده اند. یا پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ صفر ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده، اما مدل ۱۴۰۱ این خودرو با اختلاف معناداری ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

این فعال بازار خودرو گفت: هرچند وزیر صنعت اعلام کرد که واردات خودرو در سال آینده آزاد می‌شود و طبیعتا با اعلام این خبر می‌بایست قیمت خودرو کاهشی شود؛ اما به دلیل کمبود خودرو صفر در بازار و گرانی دلار قیمت‌ها نه تنها کاهش نیافت که افزایش نیز داشت.

طلاجوران در تشریح جزئیات افزایش قیمت خودرو گفت: روز یکشنبه قیمت انواع خودرو بین یک تا ۴ میلیون تومان افزایش داشته است. به طور مثال روز شنبه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر، ۲۶۰ میلیون تومان بود که روز یکشنبه با افزایشی ۴ میلیونی، به ۲۶۴ میلیون تومان رسید. همچنین پژو پارس TU۵ روز شنبه ۳۲۸ میلیون تومان قیمت خورده بود که روز یکشنبه با افزایشی ۴ میلیون تومانی به ۳۳۲ میلیون تومان رسید. به نظر می رسد با ادامه روند عره قطره‌چکانی خودرو به بازار همچنان قیمت‌ها افزایشی باشد. 

منبع: اقتصاد24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها