کد خبر: 648306
تاریخ انتشار :

علی محمد نمازی در گفت و گو با نامه نیوز:

احزاب اصلاح طلب از مطالبات مردم دفاع نکردند

نمازی معتقد است با فعالیت های اخیر روح تازه ای در حزب دمیده شده و کارگزاران با قدرت به سمت اهداف و منافع نظام حرکت کرده و در این زمینه فعال است.

احزاب اصلاح طلب از مطالبات مردم دفاع نکردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سال 1400، دبیرکل کارگزاران سازندگی بعد از ربع قرن تغییر کرد. علی محمد نمازی که سابقه عضویت در سازمان مجاهدین انقلاب را هم در کارنامه دارد، در دوران جدید عضو شورای مرکزی کارگزاران شده است و از چهره های نزدیک به مرعشی، دبیرکل جدید کارگزاران به شمار می رود. چند روز قبل هم اعلام شد علی حسینی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به عنوان قائم مقام دبیرکل حزب انتخاب شده. نمازی معتقد است با فعالیت های اخیر روح تازه ای در حزب دمیده شده و کارگزاران با قدرت به سمت اهداف و منافع نظام حرکت کرده و در این زمینه فعال است.

وضعیت احزاب اصلاح طلب را در سال 1400 چطور ارزیابی می کنید؟

سال ١۴٠٠ به چهار قسمت تقسیم می شود.

الف-قبل از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که احزاب فعالانه خود را برای ایفای نقش در انتخابات آماده می نمودند.

ب-رد صلاحیت همه کاندیداهای اصلاح که احتمال رای آوری داشتند. در این شرایط اعلام هماهنگ عدم مشارکت در انتخابات که موضع درست و مورد انتظار بود. 

ج-با تایید آقای دکتر همتی و شروع فعالیت ایشان و در نتیجه بروز اختلاف در جبهه اصلاحات و نه تنها آقای دکتر همتی رای مناسبی نیاورد، موجب بروز اختلاف بین احزاب اصلاح طلب و شخصیت های شاخص این جبهه شد.

د-بعد از شروع به کار دولت جدید ابتدا سکوت بر احزاب حاکم بود ولی بعد از مدتی احزاب بر شرایط فائق آمده و تجدید سازمان خود را آغاز نمودند.

با وجود شکست ها، آیا افق های روشنی برای فعالیت حزبی اصلاح طلبان در سال آینده متصور هستید؟

 با عنایت به اینکه شرط اصلی در فعال شدن احزاب، وجود انتخابات آزاد و رقابتی است.در این فضا از فعالیت احزاب که شامل عضوگیری، آموزش و کادر سازی، تهیه برنامه انتخاباتی و معرف کاندیدا است،تحت عنوان حاکمیت کارکرد حزبی بر انتخابات و اداره کشور یاد می شود. 

با عنایت به اینکه نشانه ای از تغییر رویه جاری در کوتاه مدت ملاحظه نمی شود، بعید است احزاب بتوانند فعال چندانی داشته باشند.از طرفی چون جوامع و اجزای آن، من جمله حکومت مرتب در حال رشد وکمال است و ایران نیز ازاین قاعده مستثنی نیست در میان مدت و یا حتی انتخابات آینده ریاست جمهوری شاهد انتخابات آزاد و رقابتی باشیم. 

دلیل کاهش نود درصدی اقبال مردم به اصلاح طلبان در انتخابات شوراها را چه می دانید؟

بخش قابل توجهی از این موضوع مربوط به رقابتی نبودن انتخابات شوراها بود.اما احزاب اصلاح طلب در دفاع از حقوق شهروندان چندان فعال نبودند و همچنین در باره مسائل مهم کشور موضع گیری به موقع و مناسب نداشتند و دلیل سوم از مطالبات مردم به خوبی دفاع نکردند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها