کد خبر: 648374
تاریخ انتشار :

آلمان: کار بر روی پیش‌نویس متن نهایی در وین تکمیل شده است

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که کار «بر روی پیش‌نویس متن نهایی» در وین تکمیل شده و ابراز امیدواری کرد مذاکرات هر چه سر‌یع‌تر به نتیجه بینجامد.

آلمان: کار بر روی پیش‌نویس متن نهایی در وین تکمیل شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» وی روز چهارشنبه در اظهاراتی افزود: امیدواریم که این مذاکرات هر چه سریع‌تر به نتیجه بینجامد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیراً گفت که پیش‌نویسی از توافق آماده شده و افزود: متاسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف‌های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خودشان را نگرفتند. در تمامی تماس‌ها  تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق و دلیلش و چگونگی مرتفع کردن این موضوعات کاملا هم برای طرف غربی روشن شود و هم این‌که مواضع ایران تبیین شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که «موضوعات مخالف نظر ایران در این پیش نویس چه بوده و اگر غرب و آمریکا در خصوص برخی موضوعات از جمله تحریم‌ها با ایران همکاری نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد و راهکار چیست؟» گفت:‌ پیش‌نویس به صورت مشترک آماده شده و پیش‌نویسی است که بالای ۹۷ و ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگاشته شده و آنچه باقیمانده است مواردی است که باید مرتفع شود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان دیروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران درباره این‌ که «آیا به توافق نهایی نزدیک‌تر شده‌ایم؟» گفت: ما چهار موضوع را به عنوان خط قرمز در مذاکرات نزدیک به نهایی خودمان پیش رو داشتیم از این چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده و به نقطه توافق رسیدیم، ولی دو موضوع همچنان باقی مانده از جمله موضوع تضمین اقتصادی. امروز با همکارم آقای دکتر باقری گفت‌وگو داشتم از طریق Non-Paper و انریکه مورا به تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه می‌دهیم و هر زمان به نقطه توافق در این دو موضوع و خط قرمز باقیمانده نزدیک شویم، تیم ما و دکتر باقری در وین حضور خواهند یافت.

وزیر خارجه تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو‌ موضوع باقیمانده داشته باشد. آماده هستیم در اولین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم. اما اکنون این موضوع در دست طرف آمریکایی است و اینکه آیا ابراز وجود حسن نیت در طرف آمریکایی و نزد آقای جو بایدن موضوعی واقعی و حقیقی است و محقق خواهد شد یا نه بستگی به این دارد که در رفت و برگشت پیام‌های ما چه اتفاقی در روزهای آینده رخ خواهد داد. اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند، فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.  

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم شامگاه چهارشنبه در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت که طرف‌ها به توافق نزدیک هستند، اما برخی موضوعات کلیدی باقی مانده‌ که باید حل و فصل شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها