کد خبر: 648396
تاریخ انتشار :

واکنش خطیب زاده به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران تاکید کرد: رویکرد سیاسی و گزینشی به حقوق بشر نه تنها کمکی به ارتقای آن نمی‌کند بلکه موجب تخریب و تضعیف حقوق بشر می‌شود.

واکنش خطیب زاده به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید خطیب زاده در خصوص گزارش و اظهارات اخیر جاوید رحمان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با رد گزارش مغرضانه، جانبدارانه و مملو از اطلاعات و نتیجه گیری های سوگیرانه و نادرست جاوید رحمان تاکید می کند، رویکرد سیاسی و گزینشی به حقوق بشر، نه تنها کمکی به ارتقای آن نمی کند بلکه موجب تخریب و تضعیف حقوق بشر می شود.

خطیب زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم‌کردن اقدامات قهرآمیز یکجانبه، نپرداختن به تاثیرات منفی این اقدامات بر بهره مندی از حقوق‌بشر توسط گزارشگر ویژه را نشانه نبود بی طرفی وی و ناقص بودن گزارش ارائه شده از سوی وی به نشست ۴۹ شورای حقوق بشر می داند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظرات تفصیلی خود به این گزارش را ارائه کرده که به صورت رسمی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است.

خطیب زاده با رد اتهامات و ادعاهای کذب گزارشگر، که مبتنی بر اطلاعات غلط دریافتی از سوی منابع مغرض از جمله گروهک های تروریستی و غربی است، تاکید کرد: ایران به رغم قبول نداشتن ماموریت گزارشگر ویژه و سیاسی دانستن قطعنامه شورای حقوق بشر، همواره نظرات خود را به گزارش وی ارائه کرده که متاسفانه این رویکرد صادقانه، با بی توجهی گزارشگر به نظرات ایران روبه رو شد و سیاسی بودن ‌و جانبدارانه بودن رویکرد وی را مورد تایید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر، خود را متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان می داند و ارتقای حقوق بشر مردم خود را به رغم تحمیل اقدامات قهرآمیز یکجانبه آمریکا با جدیت ادامه می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها