کد خبر: 648532
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با بیژن مقدم

نباید با نام سال، صرفا برخورد شعاری و تبلیغاتی شود

فعال مطبوعاتی گفت: رهبر انقلاب هشدار دادند که مبادا در آینده افراد و مجموعه هایی بیایند و از شعار سال سوءاستفاده کنند، بدون آنکه کاری در این حوزه انجام دهند.

نباید با نام سال، صرفا برخورد شعاری و تبلیغاتی شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" نام گذاری کردند که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات امروز کشور مرتفع خواهد شد.

بیژن مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره اهمیت و ضرورت تحقق شعار سال گفت: این شعار در امتداد شعارهای چند سال گذشته بر محور اقتصاد و تولید است. یعنی آن نقطه مرکزی گرفتاری کشور در این بخش خودش را نشان داده، از این رو رهبر انقلاب سال های اخیر را با این مضمون نام گذاری کرده اند.

وی افزود: در حوزه کشاورزی مزیت های خیلی زیادی داریم اما این مزیت ها به خاطر مدل بهره گیری از نعمت های خدادادی تقریبا جاهایی به تهدید و جاهایی نیز دیگر فرصتی در آن نیست، در حالیکه می تواند برای ما یک مزیت خیلی خوب باشد و ما در حوزه کشاورزی درخشش های بزرگتری را شاهد باشیم.

این فعال سیاسی یادآور شد: ما امروز در کشور مشکل آب، بذر و مکانیزم کشت داریم که تا به حال مورد توجه ویژه قرار نداشتند؛ چه بسا با بهره گیری از تجهیزات، امکانات و روش های دانش بنیان بتوانیم بهترین استفاده را از ظرفیت های موجود کشور ببریم و حتی تهدیدات در این حوزه ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: امروز شاهد هستیم برخی کشاورزان تولیداتی دارند که در فصل برداشت بازار برای آن محصولات اشباع است به طوری که حتی صرفه اقتصادی برای برداشت وجود ندارد که با استفاده از روش های دانش بنیان می توان این محصولات را فرآوری کرد و در مدل های متنوعی به بازار عرضه داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: چندین سال جشن خودکفایی گندم در کشور برگزار شد اما هیچ گاه این پایدار نبود چون به شرایط فصلی مرتبط بود. با استفاده از امکانات و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان می شود می توان بر مشکلات فائق آمد و سطح بهره وری را در بخش تولید ارتقا داد.

وی افزود: البته در این میان یک تهدید آن است که با نام سال، برخورد شعاری شود. یعنی یکی دو ماه روی آن تبلیغ می شود اما آنچه در این میان اهمیت دارد عمل به نام سال است بنابراین باید تمام توجه ها به این سمت باشد که این شعار محقق شود. رهبر انقلاب نیز چنین نیت و هدفی دارند.

مقدم بیان کرد: رهبر انقلاب در موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان تأکید کردند «این طور نیست که هر شرکتی خود را دانش بنیان معرفی کند و بعد هم طلب امکانات و حمایت داشته باشد» به عبارت دیگر ایشان هشدار دادند که مبادا در آینده افراد و مجموعه هایی بیایند و از این شعار سوءاستفاده کنند، بدون آنکه کاری در این حوزه انجام دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها