کد خبر: 648671
تاریخ انتشار :

نخست وزیر مجارستان تحریم انرژی روسیه را رد کرد

نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه درخواست ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در زمینه تامین تسلیحات و حمایت از تحریم بخش انرژی روسیه را رد کرد.

نخست وزیر مجارستان تحریم انرژی روسیه را رد کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس، ویکتور اوربان در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، درخواست ولودیمیر زلنسکی را «علیه منافع ملی مجارستان» توصیف کرد و گفت: تحریم بخش انرژی روسیه به معنای آن است که سرعت اقتصاد مجارستان کاهش یافته و در زمان فعلی باقی خواهد ماند.

این موضوع یک روز بعد از آن اعلام می‌شود که زلنسکی در سخنرانی خود در جمع رهبران اروپایی به طور مشخص ویکتور اوربان را مخاطب قرار داد. اوربان در بین رهبران اروپایی به عنوان نزدیک‌ترین فرد به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه شناخته می‌شود.

زلنسکی در جمع رهبران اروپایی گفت: ویکتور گوش کن، می‌دانی که چه اتفاقی در ماریوپل در حال رخ دادن است؟ من می‌خواهم یکبار و برای همیشه صریح باشم- شما باید برای خودتان و اینکه طرف چه کسی هستید، تصمیم بگیرید.

مجارستان که از جمله کشورهای همسایه اوکراین محسوب می‌شود از تهیه سلاح برای اوکراین امتناع کرده و مانع از انتقال سلاح از این کشور به سمت مرزهای اوکراین شده است.

اوربان در ویدئویی که منتشر کرده، اعلام کرد که ۸۵ درصد از گاز و ۶۰ درصد از نفت این کشور توسط روسیه تامین می‌شود و تحریم انرژی روسیه به معنای آن است که مجارستان هزینه جنگ را بپردازد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها