کد خبر: 648729
تاریخ انتشار :

انگلیس به دنبال دو برابر کردن تعداد سربازانش در شرق اروپا

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، در پی توافق رهبران ناتو بر سر تقویت جناح شرقی این ائتلاف، انگلیس نیروهای خود را در شرق اروپا دو برابر خواهد کرد و نیروهای جدیدی را به بلغارستان خواهد فرستاد.

انگلیس به دنبال دو برابر کردن تعداد سربازانش در شرق اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، این ائتلاف اخیرا در یک نشست اضطراری در بروکسل با موضوع جنگ اوکراین، تشکیل چهار گروه رزمی جدید متشکل از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سرباز و تا سقف ۶۰۰۰ سرباز را تصویب کرد.

آنها قرار است به ۴۰۰۰۰ سرباز تحت فرماندهی مستقیم آن در اروپا که اکنون تعدادش در مقایسه با چند ماه قبل از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین ۱۰ برابر شده بپیوندند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: ما مشغول تقویت حمایتهایمان از کشورهای ناتوی قرار گرفته در خط مقدم با اعزام  نیروهای جدید بریتانیایی به بلغارستان، علاوه بر دوبرابر کردن تعداد نیروهایمان در لهستان و استونی هستیم.

وی افزود:"این تازه شروع کار است.  ما باید از یک کشور اوکراین آزاد و دموکراتیک در دراز مدت حمایت کنیم.

بر اساس این گزارش، این نیروهای جدید در مجارستان، اسلواکی، رومانی و بلغارستان مستقر خواهند شد.

کریل پتکوف، نخست وزیر بلغارستان با تحسین از این نمایش قدرت عنوان کرد، بیش از ۱۵۰ سرباز انگلیسی به یک واحد رزمی جدید ناتو در بلغارستان خواهند پیوست و مذاکراتی با ایتالیا در دست انجام است.

آمریکا قبول کرده یک گروهان پیاده نظام مکانیزه مجهز به خودروهای رزمی استرایکر را به واحد مستقر در بلغارستان که قرار است تا میزان ۱۰۰۰ سرباز را داشته باشد اختصاص دهد.

ارتش انگلیس حدود ۸۵۰ سرباز را تحت پرچم عملیات کابریت در استونی مستقر دارد.

انگلیس در چارچوب برنامه تقویت حضور خط مقدمی ناتو یک گروه رزمی چند ملیتی را در آنجا رهبری می‌کند.

تعداد ۱۵۰ سرباز انگلیسی دیگر هم طی یک برنامه استقرار نیروی ائتلاف ناتو با سرپرستی آمریکا در لهستان مستقر هستند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد، کشورش تعداد ۴۰۵۰ سرباز دیگر را در کشورهای خط مقدمی ائتلاف ناتو مستقر کرده و کمکهای بیشتری را به کسان دیگر از جمله با تقویت ادوات دفاع هوایی ارائه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه از طرح استقرار ۳۲۰۰ سرباز در نروژ شامل تانک و خودروهای زرهی رونمایی کرد. استونی نیز شاهد تقویت نیروهای دفاعی خود با اضافه شدن ۳۵۰ نیرو و جت های جنگنده اضافی خواهد بود.

همچنین ۵۰۰ سرباز دیگر برای تقویت گروه رزمی ناتو در رومانی که توسط فرانسه رهبری می‌شود، اعزام خواهند شد. همین طور پس از سقوط و منفجر شدن یک پهپاد روسی در کرواسی قرار است در آنجا از هواپیماهای جاسوسی استفاده شود.

نیروهای هوایی فرانسه از جمله هواپیماهای جنگی آن نیز در لهستان، بلغارستان و بوسنی و هرزگوین تقویت می‌شوند، در حالی که قرار است نیروهای دریایی در مدیترانه با اضافه شدن ۳۰۰۰ تفنگدار دریایی دیگر تقویت شوند.

ناتو اعلام کرده در نشست ماه ژوئن این ائتلاف در مادرید، مواضع دفاعی خود در برابر روسیه را بازبینی خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت که این نیروها "تا زمانی که لازم باشد" مستقر خواهند ماند و منجر به "تقویت قابل توجه نیروها با استفاده از نیروهای هوایی، دریایی و زمینی" می شوند.

اما رهبران ناتو به درخواست ولودیمیر زلنسکی برای دریافت تانکها و جنگنده‌ها برای رفع محاصره از شهرهای اوکراین مانند ماریوپل استقبال سردی کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها