کد خبر: 648742
تاریخ انتشار :

سخنان خطرناک بایدن : جهان برای جنگ طولانی آماده شود

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در ورشوی لهستان با بیان اینکه جهان باید برای یک جنگ طولانی آماده شود،خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

سخنان خطرناک بایدن : جهان برای جنگ طولانی آماده شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به لهستان سفر کرده است، شنبه شب به وقت محلی در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، گفت پوتین با حمله خود به اوکراین، دموکراسی را خفه کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد این شدیدترین انتقاد بایدن از پوتین و نشان دهنده تغییر رویکرد عمده آمریکا در مقابل روسیه است.

پیش از این، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند تغییر حکومت در روسیه هدف آنها نیست.

هشدار بایدن به پوتین: اصلا به فکر ورود به قلمرو ناتو نباش

بایدن همچنین با هشدار به پوتین گفت: اصلا به فکر ورود به حتی یک وجب قلمرو ناتو نباش.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که آمریکا متعهد به انجام تعهدات محافظت جمعی مشخص شده در منشور ناتو است و این تعهدات را با "تمام نیروی قدرت جمعی ناتو" انجام خواهد داد.

برای دفاع از متحدان خود در ناتو در اروپا هستیم

بایدن بار دیگر تکرار کرد آمریکا وارد جنگ در اوکراین نخواهد شد. نیروهای آمریکایی برای درگیری با نیروهای روسیه در اروپا حضور ندارند بلکه آنها برای دفاع از متحدان ناتو در اروپا هستند.

وی افزود ولادیمیر پوتین آنقدر گستاخ است که می گوید به دنبال نابودی نازی گرایی در اوکراین است. این یک دروغ است.

بایدن  مدعی شد: در طول ۳۰ سال گذشته، نیروهای خودکامه در سراسر جهان احیا شده اند. ویژگی های همه این نیروها مشابه است.آنها به حاکمیت قانون، آزادی دموکراتیک و حقیقت بی اعتنا هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال خطاب به مردم اوکراین ادعا کرد که آمریکا در کنار آنها ایستاده است.

بایدن افزود: هراس نداشته باشید. ما دوباره در نبرد بزرگ برای آزادی، نبرد بین دموکراسی و خودکامگی، بین آزادی و سرکوب  سر بر افراشتیم. در این نبرد ما باید قاطع باشیم. در این نبرد ظرف چند روز یا ماه به پیروزی دست نخواهیم یافت. بلکه باید خود را برای یک نبرد طولانی پیش رو آماده کنیم.

رییس جمهور آمریکا همچنین خطاب به مردم روسیه گفت آنها دشمن آمریکا نیستند.

بایدن خاطرنشان کرد: من همیشه مستقیم و صادقانه با  مردم روسیه صحبت کرده ام، باید بگویم که شما مردم روسیه دشمن ما نیستید. من باور نمی کنم که از کشتن کودکان و پدربزرگ ها و مادربزرگ های بی گناه یا تخریب بیمارستان ها، مدارس، زایشگاه ها بوسیله موشک ها و بمب های روسیه، استقبال می کنید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها