کد خبر: 648743
تاریخ انتشار :

مهلت سه‌روزه به عربستان برای پایان جنگ

ایرنا – رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: به مدت سه روز همه حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به طور یکجانبه متوقف می کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از شبکه المسیره، مهدی مشاط افزود: این آتش بس به مدت سه روز در همه جبهه های زمینی، هوایی و دریایی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: اگر عربستان همه نیروهای خارجی را از خاک و آب یمن خارج و از حمایت شبه نظامیان محلی در یمن خودداری کند و به محاصره و حملات خود به یمن پایان دهد، آمادگی داریم این آتش بس دائمی شود.

مشاط گفت: آمادگی کامل خود را برای آزادسازی همه اسیران ائتلاف از جمله برادرِ عبدربه منصور هادی و دیگر اسیران ائتلاف از اتباع همه کشورها در مقابل آزادی همه اسیران ما از زندان های ائتلاف، اعلام می کنیم.

وی از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواست که برای انجام مقدمات و تهیه و تبادل لیست اسرا و توافقنامه های اجرای این مبادله به صورت یکباره یا در مراحل مختلف اقدام کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما خواستار صلح هستیم و از دشمنان نیز می خواهیم آن را یک موضوع مقدس بشمار آورند. از ائتلاف متجاوزان می خواهیم که به همه اقداماتی که در مسیر صلح مانع ایجاد می کند، پایان دهد.

وی افزود: محاصره و توقیف کشتی های سوخت و محروم کردن ملت یمن از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود، با صلح و اعتمادسازی در تناقض است.ما محاصره را عامل اصلی طولانی شدن جنگ و سنگ اندازی در مسیر صلح می دانیم و ائتلاف و جامعه بین الملل مسئول آن هستند.

وی اضافه کرد: سال هشتم مقاومت ملت یمن سال غافلگیری و تحولات بزرگ در زمینه دفاعی خواهد بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها