کد خبر: 648767
تاریخ انتشار :

ترس از آمریکا، عامل سکوت لبنان در قبال پیشنهاد ایران

مقامات وابسته حزب‌الله اعلام کردند، ترس از آمریکا در لبنان باعث شده مقامات این کشور در قبال پیشنهاد ایران برای تأمین برق لبنان سکوت کنند.

ترس از آمریکا، عامل سکوت لبنان در قبال پیشنهاد ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به لبنان گفت: آماده ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با لبنان و همچنین ایجاد دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در این کشور هستیم.

بر اساس گزارش «العهد»، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه»در همین ارتباط گفت: ما مسیر اقتصادی جدیدی را آغاز کرده‌ایم و ایران آماده است تا برای ما نیروگاه‌های برق بسازد و نیازهای لبنان در زمینه مواد غذایی و سوخت را تامین کند اما سران  لبنان تا کنون به دلیل "شبح آمریکایی" نتوانسته‌اند تصمیمی در خصوص همکاری با ایران بگیرند.

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هم طی مراسمی گفت، درست است که آمریکا بر لبنان فشار می‌آورد اما درست‌تر آن است که عده‌ای از داخل درها را به روی آمریکا باز کرده‌اند؛ اینها همان افکار و اهداف آمریکا را دارند.

بر اساس گزارش «العهد»، وی افزود، لبنان امروز به دلیل نبود سوخت با بحرانی سخت روبروست؛ خطر واقعی امروز در خصوص امنیت غذایی و نیازهای ضروری مانند داروست، این تنها مشکل لبنان نیست بلکه مشکل تمام جهان است.

صفی‌الدین ادامه داد، وقتی پیشنهاد ایران برای تأمین برق لبنان ارائه می‌شود برخی مسؤولان بر خلاف منافع مردم و دولت، این پیشنهاد را رد می‌کنند این بدان معناست که برخی در لبنان از آمریکا می‌ترسند؛ هر کسی که پیشنهاد ایران برای تأمین برق و کمک در تأمین مواد غذایی را رد می‌کند مسؤول اول و مستقیم همه آن چیزی است که بر سر لبنانی‌ها می‌آید.

وی تأکید کرد، متاسفانه به نظر می‌رسد که برخی لبنانی‌ها حجم فاجعه‌‎ای که امروز لبنان با آن روبروست را درک نکرده‌اند؛ لبنان در آستانه فاجعه انسانی، اجتماعی و حیاتی در تمام ابعاد است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها