کد خبر: 648799
تاریخ انتشار :

هزار مزدور روسی از آفریقا و سوریه در شرق اوکراین

ایرنا: وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین اعلام کرد که روسیه برای انجام عملیات جنگی در شرق اوکراین یک هزار نیرو مستقر می‌کند.

هزار مزدور روسی از آفریقا و سوریه در شرق اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: شرکت نظامی خصوصی روسیه واگنر در شرق اوکراین مستقر شده است. انتظار می رود که آنها بیش از یک هزار مزدور از جمله رهبران ارشد این سازمان را برای انجام عملیات های جنگی مستقر کنند.

بر اساس این ارزیابی ادعایی، روسیه به دلیل تلفات سنگین در اوکراین مجبور شده است که سربازان واگنر را از عملیات در آفریقا و سوریه به اوکراین گسیل دهد.

واگنر از جمله نهادهایی است که انگلیس چندی پیش در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. وزیر امور خارجه انگلیس البته روز یکشنبه در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد که اگر مسکو به حملات در اوکراین پایان دهد، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز حمله ای نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها