کد خبر: 648920
تاریخ انتشار :

روبل به‌جای یورو؛ آخرین مهلت اروپا برای خرید گاز روسیه

امروز (جمعه) آخرین مهلت خریداران گاز روسیه در اروپا برای پرداخت مبلغ گاز به صورت روبل (واحد پول روسیه) است. در همین حال، قرار است مذاکرات برای پایان بخشیدن به این جنگ ۳۷ روزه ادامه یابد؛ این در حالیست که اوکراین برای حمله روسیه در جنوب و شرق این کشور آماده می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حمله روسیه به این همسایه غربی‌اش، هزاران کشته و میلیون‌ها فراری در پی داشته و آمریکا و متحدانش در سراسر جهان را به وضع مجازات‌هایی تنبیهی علیه تجارت‌ها، الیگارش‌ها و نهادهای دولتی روسیه واداشته است.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه این کشور، امروز اعلام کرد که مسکو تحریم‌ها اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

نیکولای کوبرینتس، مدیر بخش همکاری اروپا در وزارت خارجه روسیه گفت: اقدامات اتحادیه اروپا بی‌پاسخ نخواهد ماند. تحریم‌های غیرمسئولانه بروکسل همین حالا نیز اثر مخربی بر زندگی روزمره مردم عادی اروپا گذاشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته از یکی از بزرگترین ابزارهای قدرت خود استفاده کرده و از خریداران اروپایی گاز روسیه خواست یا از امروز هزینه گاز را به روبل پرداخت کنند و یا قراردادهای فعلی خود را به حالت تعلیق درآورند.

دولت‌های اروپایی این اتمام حجت پوتین را رد کرده و آلمان که بزرگترین مصرف‌کننده گاز روسیه در قاره اروپاست، این اقدام را «باج‌خواهی» خواند.

آژانس بین‌المللی انرژی امروز جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد کرد تا به بررسی آزادسازی یک منبع ذخیره نفتی استراتژیک جدید بپردازد. آمریکا نیز اعلام کرد که تعداد بی‌سابقه‌ای از بشکه‌های ذخایر نفتی اضطراری خود را آزاد خواهد کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها