کد خبر: 649576
تاریخ انتشار :

محمدحسن آصفری تشریح کرد:

بر اساس پیش‌نویس مذاکرات، راستی‌آزمایی دقیق صورت می‌گیرد

محمدحسن آصفری گفت: بر اساس پیش‌نویسی که ما بررسی کرده‌ایم تیم مذاکره‌کننده تمام موارد از جمله رفع تمام تحریم‌ها، راستی‌آزمایی دقیق و اخذ ضمانت از طرف آمریکایی‌ را لحاظ کرده است.

بر اساس پیش‌نویس مذاکرات، راستی‌آزمایی دقیق صورت می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: تا این لحظه گرچه مقامات کشورهای طرفین برجام می‌گویند که نتیجه قریب‌الوقوع است اما امضای نهایی صورت نگرفته است. از طرفی اخیرا نمایندگان مجلس خطاب به دولت در نامه‌ای تأکید کرده‌اند که باید ضمانت‌های لازم از آمریکا گرفته شود تا دیگر این کشور از برجام خارج نشود.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مجلس به دنبال آن است که تیم مذاکره‌کننده را حمایت کد و تمام‌قد برای حصول این موضوع ایستاده است تا در نهایت توافق خوبی میان ایران و غربی‌ها به دست آید. ما می‌خواهیم همه تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه‌ای که غربی‌ها علیه ایران وضع کرده‌اند، لغو شود. ملاک مجلس برداشتن تحریم‌هاست و تیم مذاکره‌کننده هم سعی‌اش آن بوده است که مانع دبه‌کردن آمریکا شود».

او ادامه داد: «خروجی مذاکرات باید رفع تمام تحریم‌ها شود. بر اساس پیش‌نویسی که ما بررسی کرده‌ایم تیم مذاکره‌کننده تمام موارد از جمله رفع تمام تحریم‌ها، راستی‌آزمایی دقیق و اخذ ضمانت از طرف آمریکایی‌ را لحاظ کرده است».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «آن چیزی که تا کنون در پیش‌نویس به دست آمده آن است که علاوه بر رفع تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی‌های گسترده‌ای انجام شود که مطمئن شویم که تحریم‌ها در مقام عمل رفع شده است و اگر چنین بود ایران به تعهداتش عمل می‌کند. در مجموع عرصه را بسیار مثبت می‌دانیم و امید داریم توافقی خوب امضا شود».

آصفری در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف سخن مقامات طرفی برجام که نتیجه قریب‌الوقوع است، نتیجه به دست نمی‌آید، گفت: «ایران تأکید دارد که همه تحریم‌ها باید لغو شود و طرف‌های غربی می‌خواهند چندتحریم باقی بماند. یکی از آنها تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ما می‌گوییم باید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج شود زیرا سپاه بخشی از مردم است و قابل قبول نیست این مجموعه که حافظ امنیت ایران است، مورد تحریم قرار گرفته باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها