کد خبر: 649610
تاریخ انتشار :

ایران به آمریکا پیام داد + جزئیات

فارس/ وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد، گفت: به صراحت به طرف آمریکایی گفتیم سنگ اندازی نکنید.

ایران به آمریکا پیام داد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در نشستی اظهار داشت: ما در دستگاه دیپلماسی آمادگی داریم برای تقویت توان شرکتهای دانش بنیان و صادرات محصولاتشان برای صادرات و اشتغال آفرینی کمک کنیم. حتما دنبال این هستیم تحریمها از میان برداشته شود ولی عزتمندانه و پایدار و تاکید آقای رئیسی این است که نگاه ها نباید معطوف به وین باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ما با سه کشور اروپایی در میاحث فنی به نتایجی رسیدیم. 

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ما همزمان مخالفت خود را با جنگ و اعمال تحریمهای یکجانبه اعلام کردیم. راهکار را در اوکراین جنگ نمی دانیم و راهکار را سیاسی می دانیم.در سفری که به مسکو داشتم توافق ما با طرف روس این شد اگر در موضوع مذاکرات وین خطوط قرمز ما رعایت شد و به نقطه توافق رسیدیم روسیه هیچ مانعی نخواهد بود. 

وی ادامه داد: طرف آمریکایی در دو سه هفته گذشته زیاده خواهی ها را مطرح کرد که در تعارض با برخی بندهای متن است در حوزه لغو تحریمها خارج از مذاکرات علاقه مندند شروط جدیدی را مطرح و اعمال کنند.

وی همچنین گفت: به صراحت به طرف آمریکایی گفتیم سنگ اندازی نکنید.

وزیر خارجه اظهار داشت: مسیر دیپلماسی همچنان باز است. سه کشور اروپایی و چین و روسیه انتقاداتی به زیاده خواهی آمریکا دارند.

وی تصریح کرد: همچنان برای رسیدن به توافق عزتمند، خوب و پایدار مسیر دیپلماسی را ادامه می دهیم. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها