کد خبر: 649631
تاریخ انتشار :

فاضل میبدی: جریانی مشکوک به نام دین فضا را تند می‌کند

محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: جریانی در کشور در حال رشد کردن است که مدعی اسلام است و بنظر من جریان مشکوکی است و این طبقه جدید که می خواهد همه کارها را بدست خود بگیرد یکی از کارهایش این است که تعصب‌اش به مذهب بالاست و سهولت را بر نمی‌تابد و می خواهد که فضا را تند کند.

فاضل میبدی: جریانی مشکوک به نام دین فضا را تند می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: «جریانی در کشور در حال رشد کردن است که مدعی اسلام است و بنظر من جریان مشکوکی است و این طبقه جدید که می خواهد همه کارها را بدست خود بگیرد یکی از کارهایش این است که تعصب‌اش به مذهب بالاست و سهولت را بر نمی‌تابد و می خواهد که فضا را تند کند مانند اندیشه طالبان که در افغانستان حاکم شده است این جریان مدت‌هاست که مشغول فعالیت است و الان که بخشی از حاکمیت بدست اش افتاده است کار اش را به شکل جدی انجام می دهد اما اینکه چه منافعی پشت سر آن هاست باید روی آن کار شود نهاد های نظارتی نیز دنبال این نیستند که چنین مسئله ای را کشف کنند از جریان ورود زنان به ورزشگاه مشهد تا نان بربری در آذربایجان! در ظاهر نیز کار مذهبی انجام می دهند اما در واقعیت آبروی نظام و اسلام و کشور را می برد و علما نیز عمدتا از این مسئله غافل اند این جریان که در حال لطمه وارد کردن به دین است یک بدعتی است که باید مقابل آن ایستاد و برای من سوال است که چرا آقایان واکنشی نشان نمی دهند».

او در ادامه نسبت به احتمال توطئه پشت پرده در میان این رفتارها افزود: «خیلی از این افراد باور دارند در طالبان نیز همینطور است تفکرشان نیز شبیه تکفیری هاست کسی که در بصورت زنان اسید می پاشد یا در ورزشگاه گازفلفل می زند یا نان بربری را تعطیل می کند مانند تکفیری هاست و منشا آنها یک جاست که به نام دین حرکاتی انجام دهند که در واقعیت دین چنین چیزی وجود ندارد. محل هدایت این افراد نیز جای سوال است».

میبدی در پایان نسبت به راهکارهای مقابله با تندروی‌ها گفت: «باید نهادهای روحانیت و امنیتی و حوزه‌های علمیه از اول در برابر این حرکات می‌ایستادند حالا هم که همه چیز سیاسی شده است و مشکلات مردم نیز حل نشده است و تورم و گرانی بالا می‌رود زمینه بدبین‌شدن مردن نسبت به روحانیت وجود دارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها