کد خبر: 649695
تاریخ انتشار :

گزارش نامه نیوز از آخرین نظرسنجی ها در آمریکا؛

کنگره برای جمهوریخواهان و کاخ سفید برای دموکراتها

ترامپ دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را به "تسلیم شدن ننگین یکی پس از دیگری" متهم کرده و بار دیگر اظهار داشت که اگر خودش همچنان در کاخ سفید بود، روسیه عملیات ویژه‌اش در اوکراین را آغاز نمی‌کرد.

کنگره برای جمهوریخواهان و کاخ سفید برای دموکراتها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست خارجی و بین الملل نامه نیوز : طی روزهای اخیر، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به سیاستمداری بیش فعال در عرصه داخلی کشورش تبدیل شده است! او از کارولینای شمالی و میشیگان گرفته تا پنسیلوانیا و ویسیکانسین را طی می کند تا حمایت عمومی رای دهندگان را از جمهوریخواهان جلب کند. در این میان، یکی از مهم ترین سوالاتی که از ترامپ پرسیده می شود،مربوط به حضور یا عدم حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 می باشد. این بار ترامپ با صراحت بیشتری به این سوال پاسخ می دهد: به احتمال قوی خواهم آمد!  دونالد ترامپ هنوز خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 قلمداد می کند.  از طرفدارانش در کمپین انتخاباتی روز شنبه در کارولینای شمالی پرسید: حقیقت این است که من دو بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم و هر دو بار نیز پیروز انتخابات بودم و دفعه دوم بسیار بهتر از دفعه اول عمل کردم. اکنون شاید مجبور باشیم مجددا این کار را انجام دهیم. آیا در اینجا کسی هست که دوست داشته باشد مجددا شاهد نامزدی من در انتخابات باشد؟

ترامپ دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را به "تسلیم شدن ننگین یکی پس از دیگری" متهم کرده و بار دیگر اظهار داشت که اگر خودش همچنان در کاخ سفید بود، روسیه عملیات ویژه‌اش در اوکراین را آغاز نمی‌کرد. ترامپ همچنین اشاره کرد که آمریکا از قوی‌ترین توانایی‌های اتمی برخوردار است.ترامپ در پایان ماه مارس به شبکه فاکس بیزینس گفته بود که اگر همچنان رئیس جمهور بود، روسیه را با زیردریایی‌های اتمی تهدید می‌کرد! با این حال دموکراتها ترامپ را متهم ساخته اند که خود در سایه حمایت روسیه و تقلب سازمان یافته مسکو به سود جمهوریخواهان توانست در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دموکراتها و هیلاری کلینتون را شکست دهد. 

فراتر از آن، دموکراتها ترامپ را متهم ساخته اند که در دوران ریاست جمهوری خود، محکم ترین پیوندها را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته و حتی در مواردی مانند حمایت از گروههای ملی گرای افراطی در اروپا  تضعیف ناتو، پروژه مشترکی را با مسکو پیش برده است. اما سوال دیگری که ترامپ قصد ندارد به آن پاسخ دهد، مربوط به عدم اعلام قطعی حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است. ترامپ طی شش ماه اخیر، بارها در سخنرانی های خود ازاحتمال حضور در انتخابات سخن گفته اما آن را قطعی ندانسته است! این عدم قطعیت ناشی از نظرسنجی هایی است که شک و تردید سران حزب جمهوریخواه را در خصوص حمایت دوباره از ترامپ دوچندان می سازد. یکی از موضوعاتی که ترامپ را بیش از پیش میان آمدن یا نیامدن در انتخابات مردد ساخته است، مخالفت 31 درصدی جمهوریخواهان باحضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است. در این میان، تنها 69 درصد از جمهوریخواهان از حضور وی در انتخابات استقبال می کنند. در این صورت، شکست دوباره وی در ایالات مهم و تعیین کننده ای مانند پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین قطعی خواهد بود، ضمن آنکه دموکراتها این بار شانس پیروز شدن در ایالاتی مانند فلوریدا و اوهایو را خواهند داشت. 

 

در یکی از تازه ترین نظرسنجی ها که توسط شبکه " NBC " صورت گرفته است، رای منفی ترامپ 50 درصد بوده است. به عبارت بهتر، اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری دوباره میان بایدن و ترامپ برگزار شود، نیمی از رای دهندگان آمریکایی کماکان حاضر به حمایت از رئیس جمهور سابق آمریکا نیستند. در این نظرسنجی، میزان محبوبیت ترامپ 36 درصد بوده است. این میزان محبوبیت، برای نامزدی که قصد دارد کاخ سفید را فتح کند یک فاجعه محسوب می شود! در مقابل، میزان محبوبیت بایدن ( رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید ) 36 درصد می باشد. میزان رای منفی بایدن نیز 46 درصد می باشد که حدود 4 درصد نسبت به ترامپ برتری دارد. این نظرسنجی، نشان می دهد که در عین حال شهروندان آمریکایی از انتخاب یک نامزد دیگر( غیر از بایدن و ترامپ) توسط آنها حمایت می کنند. به عبارت بهتر، اکثر رای دهندگان آمریکایی معتقدند که ترامپ و بایدن، نباید هیچ یک در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند. 

براین اساس، 47 درصد از آمریکایی ها گفته است که به هیچ عنوان به نامزد مورد تایید و حمایت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 رای نخوهند داد.این میزان در خصوص نامزد مورد حمایت بایدن( ازجمله کامالا هریس معاون رئیس جمهور) 42 درصد بوده است. در هر حال، ترامپ حاضر نیست از همین الان بازی را به دموکراتها و مخالفان خود در حزب جمهوریخواه واگذار کند. در عین حال ترامپ به خوبی می داند که انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ، نقطه پایان کامل یا احیای وی در عرصه سیاسی و اجرایی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. بنابراین، ترامپ از لفظ " احتمال حضور" در انتخابات ریاست جمهوری آتی سخن به میان می آورد تا در صورت لزوم بتواند از حضور مستقیم( به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان) اجتناب کند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها