کد خبر: 649710
تاریخ انتشار :

ظریفیان: اصلاح‌طلبان یک فرصت طلایی در اختیار دارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: الان که اصلاح طلبان در قدرت نیستند، فرصت طلایی برای بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی خود دارند.

ظریفیان: اصلاح‌طلبان یک فرصت طلایی در اختیار دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های جریان اصلاحات در سال جاری اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های اصلاح طلبی چه در زمانی که در قدرت باشند چه نباشند، اعتقاد عمیق به مصالح مردم است. در حال حاضر اصلاح طلبان فرصت خوبی دارند که هم در عرصه گفتمانی و هم عرصه تشکیلاتی به بازسازی خود بپردازند. این جریان باید گفتمان خود را متناسب با نیازهای زمان سامان دهد و به یک اجماع نسبی درباره اولویت‌ها و راهبردهای مورد نیاز جامعه برسند و مبنی بر آن اجماع، برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

وی ادامه داد: اصلاحات با توجه به تحولات جهانی و تغییر سبک زندگی در جامعه باید گفتمان خود را به‌روز کند. الان که اصلاح طلبان در قدرت نیستند، فرصت طلایی برای بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی خود دارند. در واقع بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی اولویت اول اصلاحات است.

این فعال سیاسی با اشاره به ایجاد تشکیلات فراحزبی برای جبران نقیصه تکثر احزاب در جریان اصلاحات، گفت: فعالیت جبهه اصلاحات پس از انتخابات سال گذشته کاهش یافته است و این یک نقیصه کار حزبی و سیاسی در ایران است که بیشتر فعالیت‌ها  در مقطع انتخابات انجام می‌شود. اما به هر حال این تشکیلات تجارب خوبی دارد و می‌تواند با رویکرد بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی، تعیین اولویت‌های جامعه و نقد قدرت فعال شود.

ظریفیان در پایان تصریح کرد: اصلاح طلبان از سویی نباید خود را از مسئولیت نقد مشفقانه قدرت کنار بکشند. هرجا کار درستی دیدند، ‌آن را تشویق کنند و هرجا سیاست و رویه‌ها نادرست بود، مسئولان را نقد کرده  و مردم را نسبت به این سیاست‌ها آگاه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها