کد خبر: 649873
تاریخ انتشار :

صوفی: مدافعان طرح صیانت از شفاف‌سازی می‌ترسند

علی صوفی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: صیانت از فضای مجازی، صیانت از مردم نیست بلکه صیانت از خودشان هست اینها از شفاف‌سازی می‌ترسند.

صوفی: مدافعان طرح صیانت از شفاف‌سازی می‌ترسند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره روندهای قانونی و غیرقانونی طرح صیانت گفت: «روال قانونی این است که در مجلس طبق آیین نامه داخلی و ساز و کار های موجود از کمیسیون و صحن این فرآیند رفت و برگشتی باشد و سپس تصویب شود البته در صورتی که طرح باشد؛ دولت هم می‌تواند نظر خود را در این رابطه در کمیسیون و صحن اعلام کند اما وقتی این طرح تصویب شود باید به دولت ابلاغ شود اما گویا این فرآیند بطور کامل و قانونی تکمیل نشده است».

او در ادامه بیان کرد: «باید ببینیم اینها چه کسانی هستند اصل مسئله همین است الان کسانی که در مجلس و دولت هستند یک جریان خاصی هستند که دنبال این بودند تا حاکمیت یک دستی داشته باشند و به هر قیمتی نظرشان را اعمال کند. کاملا مشخص است که صیانت از فضای مجازی، صیانت از مردم نیست بلکه صیانت از خودشان هست اینها از شفاف‌سازی می‌ترسند. من قبلا در دولت و عضو کمیسیون حقوقی بودم در آن جا ما تصویب کردیم که گردش اطلاعات باید آزاد باشد و مردم در جریان امور قرار بگیرند و لایحه ای تصویب شد که دولت به مجلس ارائه داد و مجلس آن را تصویب کرد اما این ها برعکس هستند و چون نمی‌خواهند عملکردشان مشخص نشود هر کاری می کنند. در این طرح‌ها آنچه وجود ندارد نگاه به آسایش و رفاه مردم است».

صوفی در پایان نسبت به کارشکنی تندروها در دوران دولت اصلاحات نسبت به قانون گردش آزاد اطلاعات اشاره کرد: «آن موقع مشکلی برای ما ایجاد نشد و خیلی راحت گردش آزاد اطلاعات به مجلس رفت و تصویب شد. البته تندرو ها نظراتی داشتند اما در موقعیتی نبودند که بتوانند تعیین کننده باشند و دولت و مجلس نسبت به این موضوع تصمیم خود را گرفتند.انشالله که خدا این وضعیت را بخیر کند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها