کد خبر: 649941
تاریخ انتشار :

سهام عدالت | فروش سهام عدالت | سود سهام عدالت

یارانه سه برابری برای جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت و یارانه جدید برای این افراد

یارانه جدید ۱۵۰ هزار تومانی به دستور رئیس‌جمهوری و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، در دستور کار قرار گرفته که به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده است، جمعیت مشمول این یارانه ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار هستند.

یارانه سه برابری برای جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت و یارانه جدید برای این افراد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

مشمولان این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند که از بین دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از سهام عدالت جامانده‌اند.

این یارانه در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به‌ویژه حمایت از خانوارهای فاقد یا با درآمد کم این مبلغ پرداخت می‌شود و متفاوت از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی است.

پیش از این نیز دولت دو مرحله دیگر یارانه نقدی مازاد بر یارانه‌های معمول ماه پرداخته بود که مرحله اول ۱۰۰ هزار تومان در بهمن ماه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و مرحله دوم در آستانه نوروز به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بود.

در مرحله قبل پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومان مشروط به سهام عدالت شد؛ به طوری که از بین ۶۷ میلیون نفر که در هر ماه یارانه معیشتی دریافت می‌کنند، بسته عیدی ۱۵۰  هزار تومانی دولت فقط به کسانی اختصاص پیدا کرد که  سهام عدالت دریافت نمی‌کردند، به عبارتی معیشتی بگیران به دو گروه تقسیم شدند؛ کسانی که سهام عدالت می‌گیرند و کسانی که این سهام را دریافت نمی‌کنند؛ در این بین گروه هدف افرادی بودند که سهام  عدالت دریافت نمی‌کنند ولی حتما در لیست یارانه معیشتی قرار داشتند.

منبع: ایسنا

سهام عدالت

پورابراهیمی در دیدار با کارکنان بیمارستان فاطمه الزهرا (س) گفت: شهید سلیمانی، سال‌ها در عرصه جهاد چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن و در سال‌های اخیر که تغییرات منطقه‌ای ایجاد کرد و با اراده، تفکر موجود علیه شیعه را به فرصت به نفع نظام اسلامی تبدیل کرد، حضور داشت.

او به تحلیل شاخص‌های عملکرد ۸ ساله دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: برخی افراد مسائل بیرونی را عامل اصلی وضعیت اقتصادی کشور می‌دانند و می‌گویند وقتی تحریم هستیم، وضعیت این است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: بله تحریم‌های دولت آمریکا و اروپایی‌ها که در دوره ترامپ به شدت افزایش یافت و اوج آن در سال‌های ۹۶ و ۹۷ موجب این اتفاقات شده و به اعتقاد بنده عوامل تحریم بر اقتصاد ایران اثرگذار است؛ اما هنر ما در مدیریت اقتصاد کشور این است، رویکرد تحریم را که تهدید اقتصاد است را به یک فرصت تبدیل کنیم و این امکان پذیر است.

او می‌گوید: اگر در تحریم برخلاف اینکه باید مدیریت کنیم، ضریب فزاینده به آن بدهیم، اوج بی هنری است و برخی تصمیمات حوزه اقتصادی دولت قبل، ضریب فزاینده دادن به اثر تحریمی ناشی از عملیات دشمن بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: نرخ رشد اقتصادی در طول ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم تقریبا صفر است، در حالی که هدف گذاری ۸ درصد بوده و شاخص فقر مطلق در کشور در آغاز دولت قبل، ۲۵ درصد و در پایان دولت براساس گزارش رسمی کمیسیون اقتصادی قرائت شده در صحن مجلس که چند ماه روی آن کار شده به ۳۳ درصد رسیده است.

پورابراهیمی درباره اینکه آیا ما در مقابل تحریم اقتصادی دشمن دست بسته هستیم؟ می‌گوید: چرا تحریم در حوزه صنایع دفاعی اثر نگذاشته و امروز قدرت نظامی اول منطقه هستیم و دشمن این را می‌گوید؛ پس مشخص می‌شود اشکال جای دیگر است.

او گفت: نگاه راهبردی در دولت قبل این بود، مشکلات اقتصادی در پرتو نگاه خارجی حل می‌شود و مشکلات اقتصادی مردم به مذاکرات گره زده شد؛ البته ما مخالف مذاکره نیستیم و تاکید داریم حقوق ملت ما باید احصا شود و اخیرا نیز یادآوری کردیم و اکنون هم نباید ذره‌ای از منافع کشور کوتاه بیاییم؛ اما اینکه همه مسائل کشور را در سبد مذاکره بگذاریم، بزرگ‌ترین خطا و جفا به نظام جمهوری اسلامی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: معیار مجلس بستگی به عملکرد دولت به ویژه در حوزه اقتصادی است و اگر وزرا خوب کار کنند، حمایت می‌کنیم و عملکرد ضعیف را ابتدا تذکر داده و اگر تصمیم گیری نشود، خودمان در مجلس تصمیم گیری می‌کنیم.

به گفته او شرایط کشور در نیمه دوم پارسال به تدریج رو به بهبود رفت و نرخ رشد صادرات حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و درآمد‌های نفتی وضعیت خوبی دارد و باید زمان بگذرد تا شاخص‌ها وضعیت بهتری بگیرند.

پورابراهیمی می‌گوید: بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، نرخ رشد ۳ درصدی را در اقتصاد ایران برای امسال پیش بینی کرده و این علامت حرکت خوب در اقتصاد است؛ اما تا وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم و باید هنر ما این باشد که سرعت را افزایش داده و تاب آوری نظام در مقابل دسیسه‌های دشمن افزایش یابد؛ اما در مجموع مسیر حرکت آینده اقتصاد را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

او درباره مذاکرات وین گفت: اکنون آخرین مراحل برای تضامین و ایفای تعهدات اقتصادی طرف مقابل در حال انجام است که البته جنگ روسیه و اوکراین بی تاثیر نبود و وقفه‌ای ایجاد کرد و پیش بینی این است طی هفته‌های آینده متن تضامین نهایی به سرانجام برسد و طی یک یا ۲ ماه آینده خبر‌هایی در برجام، برای انجام و توافق بین جمهوری اسلامی و طرف‌های مقابل اعلام شود.

تصمیمات برای واردات خودرو از زبان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس درباره واردات خودرو گفت: در بحث خودرو و برخی اقلام دیگر مخالفتی با واردات نداریم؛ البته معتقدیم شاید واردات خودرو به معنای واقعی نتواند رقابت ایجاد کند؛ اما در فضای کلان تعدیل تقاضا و تقویت زمینه شرایط رقابتی درست است.

او می‌گوید: اکنون مشکل، تامین ارز برای واردات است و باید اولویت بندی کرد و به دلیل محدودیت منابع ارزی، اولویت تخصیص منابع ارزی به خودرو از سال ۹۷ حذف شد؛ زیرا در ۳ سال اخیر برای اولین بار در تاریخ کشور چه قبل و بعد از انقلاب، تراز تجاری کشور منفی شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش بینی بنده این است امسال، تراز تجاری مثبت شود و با روند بهبود وضعیت، احتمال تخصیص سهمیه منابع برای واردات خودرو عملی شود؛ بنابراین مشکل خودرو مسائل داخلی نیست، مشکل آن منابع ارزی است.

او در بخش دیگری از سخنانش درباره مسکن ملی می‌گوید: در بحث مسکن ملی، پیشنهاد ما این است دوره بازپرداخت اقساط طولانی‌تر شود و برای این امر، راهکار‌هایی در نظر گرفته ایم و ودولت ورود کرده و ساختار تامین مالی در نظر گرفته است.

پورابراهیمی درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: این طرح در کمیسیون تخصصی جمع بندی شده و قرار است گزارش آن قرائت شود که ابهامات و نکاتی مطرح شده و در حال بررسی است و احتمال دارد، تعدیلاتی در کمیسیون مربوطه اتفاق افتد و بعد یا برگشت شود یا نشود.

او می‌گوید: در مجموع به دلیل اینکه نگران فضای مجازی در جامعه هستیم و با توجه به آسیب ها، موضوعات فرهنگی و عقیدتی و دینی حتما باید در این حوزه تصمیماتی بگیریم تا آثارمنفی به حداقل برسد و در کنار آن نباید ظرفیت فعالیت‌های اقتصادی را بگیریم و تفکیک این ۲ حوزه ضروری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مخالفیم که امکان ظرفیت اقتصادی را از کشور بگیریم و در کنار آن حتما باید برای فضای فرهنگی، نگاه اعتقادی و دینی تصمیم گیری شود و جمع این ۲ امکان پذیر است و خیلی از کشور‌ها اعمال می‌کنند و برای آن قاعده دارند؛ اما در مجموع جمع بندی طرح صیانت هنوز از مجلس به شورای نگهبان نرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: برآورد این است حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند که در کمیسیون اقتصادی طرح را تصویب کردیم و براین اساس کسانی که مشمول باشند، سهام عدالت دریافت کنند.

او می‌گوید: بنده به رییس جمهور نامه دادم و توافقات اولیه انجام و در بودجه امسال تصویب شد و دولت کلیات را پذیرفته و دولت باید آیین نامه اجرایی بنویسد و سامانه ثبت نامی ایجاد شود تا همه اقشار واجد شرایط ثبت نام کنند و فکر می‌کنم تا اردیبهشت ماه بانک اطلاعاتی موردنیاز را کامل کنیم و حتما بخش عمده‌ای امسال واگذاری انجام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها