کد خبر: 649997
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با حمیدرضا ترقی

مافیا با ایجاد گرانی می‌خواهد دولت را ناتوان نشان دهد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می رسد هنوز وزارتخانه های اقتصادی نتوانستند مافیاها را مهار و مقاومت های آنها را خنثی کنند.

مافیا با ایجاد گرانی می‌خواهد دولت را ناتوان نشان دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیزدهم با شعارهای انقلابی روی کار آمد و وعده داد که ظرف مدت کوتاهی گرانی ها را مهار و ارزش پول ملی را تقویت کند اما در عمل واقعیت ها شکل دیگری رقم خورد. با وجود ثبات نسبی نرخ ارز، قیمت کالاها و خدمات به طور غیرعادی در حال افزایش بوده و این مسئله نارضایتی مردم را در پی داشته است، حال آنکه سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مداحان اعلام کرد «امیدهای بسیاری در دل مردم ایجاد شده است.»

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی ناتوانی دولت در مهار گرانی کالا و خدمات گفت: گرانی ها بیشتر ناشی از مافیاهای داخلی است که حاضر به پذیرش سیاست های دولت نیستند؛ در واقع مافیاها با ایجاد موانع جلوی کاهش قیمت ها را می گیرند. ضمن آنکه به نظر می رسد هنوز وزارتخانه های اقتصادی نتوانستند مافیاها را مهار و مقاومت های آنها را خنثی کنند.

وی افزود: البته برخی تصمیم گیری ها مثل افزایش حقوق کارگران نیز در قیمت تمام شده کالاها تأثیر می گذارد که اینها تبعات بعدی همچون افزایش قیمت حمل و نقل را نیز به دنبال دارند که همین مسئله منجر به افزایش قیمت کالا در بازار می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مافیاها نمی خواهند نتیجه و آثار افزایش درآمدهای ارزی در جامعه و سفره مردم پدیدار شود، یادآور شد: البته این درآمدها باید صرف سرمایه گذاری های زیربنایی در کشور شود که به طور طبیعی آثارش در طولانی مدت نمود پیدا می کند.

وی افزود: بخشی از گرانی ها نیز به علت ضعف در ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف و ضعف نظارت دولت بر بازار است که باید برطرف شوند. همچنین حذف ارز ترجیحی چند ماهی باعث افزایش قیمت ها خواهد شد که باید با تزریق ارز در داخل و کمک به تولید داخلی بتوانند ثبات در قیمت ها را به وجود بیاورند.

ترقی گفت: در مجموع مافیاها طی این سال ها منافع سنگینی را به جیب زدند، الان که دولت و قوه قضائیه دنبال این هستند تا جلوی مافیاها را در بخش های مختلف همچون دارو بگیرند، طبیعتا مافیاها برای حفظ منافع خودشان مقاومت می کنند و با افزایش قیمت سعی می کنند مانع این اقدام دولت شوند  تا دولت را در برخورد با خود ناتوان نشان دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها