کد خبر: 650067
تاریخ انتشار :

دولت معطل مذاکرات نیست

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت معطل مذاکرات وین نیست، گفت: دولتی ها حمایت‌های خوبی در بخش تولید، شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های کشور شروع کرده‌اند؛ راه درست همین است.

دولت معطل مذاکرات نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لطف‌الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید معطل مذاکرات بمانیم، گفت: مقام معظم رهبری در دولت قبل هم تاکید داشتند که نباید کشور را معطل نتیجه مذاکرات کرد و ما تجربه داریم که دولت قبل به این نکته در گذشته توجه نکرد و نتوانست مشکلات و مسائل را حل کند و نه تنها در آن دوره مسائل حل نشدند بلکه گرفتاری‌های بسیاری برای مردم پیش آمد.

وی افزود: خوشبختانه دولت فعلی نیز در حال دنبال کردن مذاکرات است، در حالی‌که به آن متوقف نشده است. دولت حمایت‌های خوبی در بخش تولید، شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های کشور شروع کرده و عقیده من بر این است که راه درست، همان مسیری است که دولت در حال حاضر انتخاب کرده است.‌

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: باید تلاش کرد و به شرکت‌های دانش بنیان عمق داد و ضمن تعیین شاخص‌هایی برای آنها، از شرکت‌های واقعی دانش بنیان حمایت کرد و آنها را جدی گرفت، در این راستا لازم است جلوی واردات کالا گرفته شود و واحدهای تولیدی، مورد حمایت قرار گیرند تا تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان تغییر کند و بهره‌وری آنها بالا برود.

فروزنده افزود: رئیس جمهور در صحبت‌های خود گفتند که در برنامه‌های خود دو محور افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه گذار را لحاظ کردند. این استراتژی درستی است و راه آن، این است که از طریق نگاه دانش بنیانی کار دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم خوشبختانه همّ و غم دولت این است که در همین راستا حرکت کند و طبیعتاً فرمایشات مقام معظم رهبری پشتیبان و سند بسیار مهمی است که منجر به دلگرمی مسئولان می‌شود و ان‌شاءالله دولت و مجلس بتوانند با همدلی یکدیگر این محورها را دنبال کنند و به نتیجه برسانند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما اگر به دنبال این هستیم که کشور را خوب اداره کنیم، باید مردم را به میدان بیاوریم، اظهار داشت: نقدینگی امروز در جامعه زیاد است که لازم است در داخل ظرفیت سازی شود و مردم ما برای سرمایه گذاری انگیزه پیدا کنند. در این صورت دیگر نیازی به منابع خارجی نداریم و می‌توانیم با منابع داخلی این امر را دنبال کنیم. اگر ارزش افزوده در زنجیره نفت، معدن و صنایع پایین دستی شکل بگیرد کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

فروزنده با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری یک برنامه عملیاتی روشن و مشخص با اولویت‌های مشخص و برخواسته از یک ذهن خلاق فقهی و کاملاً آگاه به مسائل کشور است، گفت: اگر دولت و همه کارگزاران این مسائل را وجه همت خود قرار دهند قاعدتاً ما به افق روشنی طی شش ماه آینده خواهیم رسید.

وی بیان کرد: اطمینان دارم اگر در داخل بهره‌وری را بالا ببریم، تولید را افزایش دهیم، قیمت‌ها را تثبیت کنیم و زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کنیم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند که با ما مذاکره کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: مذاکره آمریکا با ایران به قدرت ما بستگی دارد. هر اندازه ما قوی‌تر باشیم، آنها عقب نشینی می‌کنند و هر چه از سوی ما احساس ضعف کنند زیاده خواهی می‌کنند و مسئولان ما باید بدانند که تمام همت خود را به کار گیرند تا سرمایه اجتماعی را بالا ببرند زیرا مردم پشتوانه نظام هستند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها