کد خبر: 650088
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقف تهران: باید نگاه مدیران ارشد و میانی کشور متحول شود

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال ، تولید، دانش بنیان، و اشتغال آفرین گفت: مدیران کشورند که نظام اقتصادی کشور را هدایت می‌کنند. اگر نگاهشان متحول نشود، اقتصاد ایران دانش بنیان نمی‌شود.

امام جمعه موقف تهران: باید نگاه مدیران ارشد و میانی کشور متحول شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام سید محمدحسین ابوترابی‌فرد در  نماز جمعه این هفته تهران علم و فناوری را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اقتدار هر نظام سیاسی معرفی کرد و گفت: امیرالمومنین در کلامی بلند و ماندگار فرمودند که قدرت و عزت محصول دانش است. جایگاه امروز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اقتدارآفرین، محصول آراستگی این نهاد به علم و ایمان است.

وی ادامه داد :عمل مبتنی بر دانش خلق قدرت می‌کند. در حوزه‌هایی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در موضع اقتدار قرار دارد، بدون استثنا محصول گام‌های بلندی است که بر اساس علم و دانش برداشته شده است. مدرسه قرآن و نهج البلاغه محصول دانش هستند. علم و معرفت در اندیشه دینی راه را برای دستیابی به قله‌ها هموار می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تأکیدات رهبری درباره ضرورت جاری شدن علم و دانش در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین اصول برای افزایش اقتدار ملی را به ما پیشنهاد کردند. دانش، فصل الخطاب منازعات سیاسی، مدیریتی، و اجتماعی است. رهبری سال ۱۴۰۱ را با شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین آغاز کردند. سکان دار انقلاب اسلامی،  سال ۱۳۸۷ را سال نوآوری و شکوفایی نام گذاری کرده بودند که یک شعار مترقی و امیدزا بود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان راه را برای نوآوری کشور فراهم خواهد کرد، گفت: مفهوم اقتصاد دانش بنیان نام سیستم اقتصادی است که در آن تولید کالا و خدمات عمدتا مبتنی بر فعالیت‌هایی دانش محور است. دانش خلق ثروت می‌کند، نه منابع طبیعی یا نیروی انسانی ساده. عنصر کلیدی، سرمایه و دارایی‌های فکری است، نه مخازن فراوان نفت و گاز. ما باید از نوآوری‌های خلاقانه استفاده کنیم، نه از صادرات خام منابع طبیعی. در گذشته هویت فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی ایران با دانش خلاق پیوند داشت؛ امروز متأسفانه به صادرات خام این منابع گران قیمت گره خورده است. ما گرفتار حکمرانی و مدیریت منابع پایه هستیم. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نگاه مدیران ارشد و میانی کشور متحول شود. مدیران کشورند که نظام اقتصادی کشور را هدایت می‌کنند. اگر  نگاهشان متحول نشود، اقتصاد ایران دانش بنیان نمی‌شود. تولید نیازمند موتور محرکی است که اقتصاد ایران را در کوتاه ترین زمان و با بالاترین شتاب در جایگاه شایسته خود قرار دهد. این موتور محرک نظام مدیریتی کشور است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها