کد خبر: 650091
تاریخ انتشار :

تداوم جنایات صهیونیست‌ها و سکوت اعراب مدعی فلسطینی‌ها

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و جنایات وحشیانه اشغالگران که از چند روز پیش تشدید شده و امروز نیز ادامه یافت، با سکوت شرم آور برخی اعراب مدعی حمایت از حقوق مردم فلسطین همراه شده و همین امر سبب شده درد و رنج این جنایات بر مردم مظلوم فلسطین چند برابر شود.

تداوم جنایات صهیونیست‌ها و سکوت اعراب مدعی فلسطینی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، گروه های مقاومت فلسطینی در موضع گیری واحد در قبال جنایت های اخیر صهیونیست ها علیه مقدسات اسلامی از جمله مسجد الاقصی و حملات به فلسطینان تهدید کردند که رویارویی با اشغالگران نزدیک تر و سخت تر از آن چیزی خواهد بود که دشمن پیش بینی و تصور می کند.

یورش امروز (جمعه) نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخت و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد.

در پی یورش نظامیان اشغالگر و درگیری با فلسطینان بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شده اند و در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تعرض بی‌شرمانه صهیونیستها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم و نسبت به تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی هشدار داد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب و جرح  نمازگزاران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر اظهار داشت، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر می‌باشد که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع را به نمایش می‌گذارد.

واکنش گروه های فلسطینی به درگیری های مسجد الاقصی

«فوزی برهوم»، سخنگوی حماس در واکنش به حوادث امروز مسجد الاقصی با محکومیت شدید یورش اشغالگران به مسجد الاقصی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول حفظ جان و تمام عواقبی است که  احساسات ملت فلسطین و مردم را جریحه دار می کند.

وی افزود که قدس اشغالی اکنون به صحنه اصلی نبرد علیه اشغالگری و دفاع ملت فلسطین از مسجد الاقصی  تبدیل شده است.

سخنگوی حماس افزود که ما از آحاد ملت در کرانه باختری اشغالی و در همه جای فلسطین می خواهیم که در کنار و دفاع از اهالی بیت المقدس بایستند و از آنها حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی را جنایتی وحشیانه دانست و تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت و تجاوز و عواقب آن متوجه اشغالگران است.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: آتشی که اشغالگران با کینه و وحشیگری برافروخته به خود آنها  باز خواهد گشت و دشمن را می‌سوزاند، اگر اشغالگران دست از تجاوز و جنایت در مسجد الاقصی برندارند و یورش به مردم ما را متوقف نکنند، رویارویی نزدیک تر و سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که صهیونیست ها فکر می‌کند.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در بیانیه‌ای تشدید یورش و خشونت‌ها در بیت‌المقدس را محکوم کرد و گفت که مردم فلسطین و امت اسلامی به هر قیمتی که شده از مسجد مبارک الاقصی دفاع و حراست می کنند.

وی افزود که پیروز نبرد با صهیونیست ها، ملت فلسطین است و مهم نیست این رویارویی چقدر طول خواهد کشید.

در همین پیوند، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز آنچه امروز در مسجد الاقصی، جنین و سراسر کرانه باختری رخ داده و در حال وقوع است را محکوم و تاکید کرد که جنایت اشغالگران در یورش به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران اقدامی خطرناک و بیانگر خیزش بزرگ علیه اشغالگران  است.

«نبیل ابورودینه»، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگران فلسطین هم گفت که یورش نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی و ورود آنها به مکان های مقدس تحولی خطرناک و هتک حرمت مقدسات مسلمانان است و این به منزله اعلان جنگ علیه مردم فلسطین است.

وی تاکید کرد که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد که نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست مسجد الاقصی را در انحصار خود درآورند و به هر قیمتی از آن دفاع خواهند کرد.

«مازن غانم»، نماینده کنست از فهرست متحد عربی، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل را تهدید کرد که اگر نیروهایش را از مسجد الاقصی خارج نکند، از ائتلاف دولتی خارج خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها