کد خبر: 650368
تاریخ انتشار :

طرح استیضاح دو وزیر جدی‌‎تر شد

قرن نو/ در حالی که دولت در صدد است با انداختن توپ به زمین دولت‌های پیشین و استفاده از اسم رمز شناسایی بانیان وضع موجود، از حجم فشار بر خود بکاهد ، در مجلس وضعیت دیگری حکمفرماست.

طرح استیضاح دو وزیر جدی‌‎تر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همسویی مجلس شورای اسلامی با دولت ، از نظر بسیاری از کارشناسان نقطه عطفی برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلقی می‌شد اما به نظر می‌رسد این موقعیت تاریخی که در آن تمامی ارکان حکومتی یک دست و یک پارچه هستند، در حال از دست رفتن است و اتفاق مهمی در عرصه اصلاح ساختار اقتصادی و بهبود وضعیت رخ نداده است .

بلاتکلیفی مذاکرات وین و ناامیدی از احیای برجام به تدریج فضای اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و زمینه را برای رشد قیمتها مهیا کرده است. در این شرایط اما به نظر می‌رسد اقتصاد ایران در گیر و دار گرانی و افزایش مداوم قیمت کالاهای مهم و مصرفی سبد خانوار، مساله‌ای اساسی چون توسعه و رفاه را به دست فراموشی سپرده است .

حالا در شرایطی که دولت با طرح مساله شناسایی بانیان وضع موجود و شناسایی عوامل پشت پرده گرانی می‌خواهد راهکاری برای کاهش فشار افکار عمومی بر خود بیابد ، در مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح دو وزیر اقتصادی پررنگ تر از قبل دنبال می‌شود .

این دو وزیر اتفاقا بیشترین وعده را در خصوص مهار بحران و بهبود وضعیت اقتصادی داده بودند . فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که حتی قول کاهش قیمت خودرو را داده است در کنار حجت الله عبدالملکی پرچمدار مبارزه با فساد و ارتقای شفافیت در دولت سیزدهم دو وزیری هستند که در سال جاری نیز طرح استیضاح آنها از سوی مجلس پیگیری شده است .

علی جدی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت استیضاح وزیر صمت گفت: این موضوع در هیات رئیسه مجلس در دست بررسی است و آنها باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند. درجلسه‌ای که در کمیسیون با وزیر داریم در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته وی گرانی خودرو و شبهاتی که در مساله قرعه‌کشی وجود دارد مهمترین نکته‌ای است که ماجرای استیضاح را دوباره به جریان انداخته است .

او در گفتگو با ایلنا گفت قرعه‌کشی خودرو یک نوع لاتاری است که هر کسی برنده می‌شود یک پول اضافه‌ای از تفاوت قیمت کارخانه تا بازار به دست می‌آورد که در مشروع بودن آن هم شک و شبهه وجود دارد.

از سوی دیگر خلیل بهروزی فرد دیگر نماینده مجلس در روزهای گذشته اعلام کرد: درباره به‌کارگیری مدیران ضعیف و ناکارآمد که بر اساس سفارش و رفاقت در این وزارتخانه به‌کار گرفته شده‌اند نیز از وزیر مربوطه سوال شد.

او با اشاره به ادامه‌داربودن سوال از عبدالملکی، تصریح کرد: هشت سوال درباره وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شده که در صحن مجلس باید پاسخ داده شود.

فردا نیز قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سئوال نمایندگان در مجلس حضور یابد .

به نظر می‌رسد دولت سیزدهم از مرحله تبلیغ کفایت مدیریت کارآمد برای حل مشکلات اقتصادی به مرحله توجیه در خصوص نبود امکان توفیق در این حوزه رسیده است.

در این شرایط بسیاری معتقدند شمارش معکوس برای ترمیم کابینه آغاز شده و این مهم اگر با ورود دولت نباشد، با اقدام نمایندگان برای استیضاح محقق خواهد شد. باید دید اولین وزیری که از قطار کابینه سیزدهم پیاده می‌شود، کیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها