کد خبر: 650576
تاریخ انتشار :

هواشناسی؛ رگبار و وزش باد شدید در آسمان این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از غبار آلود بودن آسمان نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور طی امروز و فردا خبر داد.

هواشناسی؛ رگبار و وزش باد شدید در آسمان این استان ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با بیان اینکه امروز در نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا در بخش‌هایی از مرکز کشور آسمان غبار آلود است، اظهار کرد: امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شرق خوزستان و شمال و نیمه غربی سمنان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین به گفته وی، جمعه نیز در برخی مناطق گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شنبه در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شرق اصفهان و ارتفاعات سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، افزود: از یکشنبه بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی جدید در برخی مناطق غرب و جنوب غرب و دوشنبه در جنوب غرب، غرب، برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پیش بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که شنبه در نوار شرقی، یکشنبه در بخش‌هایی از مرکز و دوشنبه در جنوب غرب و مرکز کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

به گفته وی، امروز و فردا دمای هوا در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش و از شنبه تا دوشنبه به تدریج افزایش می‌یابد و نیز امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی به همراه وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه ( ۳ اردیبهشت) کمی ابری به همراه وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز ( ۱ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و ارومیه با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین و طی فردا ( ۲ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد، ارومیه، سنندج و همدان با ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها