کد خبر: 650655
تاریخ انتشار :

شرط پایان دادن به جنگ یمن از نگاه بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با رئیس شورای ریاستی یمن بر شکل گیری دولتی کارآمد جهت پایان دادن به جنگ و درگیری در یمن تاکید کرد.

شرط پایان دادن به جنگ یمن از نگاه بلینکن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با رشاد محمد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن و یکی از اعضای این شورا در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات سیاسی یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس این بیانیه، بلینکن از نشست شورای ریاستی با شورای وزیران و پارلمان مستعفی یمن در عدن استقبال کرد و بر اهمیت شکل‌گیری یک دولت کارآمد و شفاف برای پایان دادن به جنگ و درگیری و رسیدن به یک آتش‌بس دائمی در یمن تاکید کرد.

پیشتر پارلمان مستعفی یمن سه‌شنبه به دولتی که بر اساس توافق میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب یمن تشکیل شد، رأی اعتماد داد.

اخیرا عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن اختیارات خود را به شورای ریاستی واگذار کرد.

در این راستا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن آغاز به کار آنها و تحلیفشان در عدن را تبریک گفت و تمایل طرف‌های یمنی برای اولویت دادن به منافع این کشور را ستود.

وی مدعی شد: "عربستان همواره بزرگترین حامی ملت یمن بوده است و به این حمایت ادامه می‌دهد. ما بر حمایت کامل خود از شورای ریاستی تأکید می‌کنیم."

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها