کد خبر: 650657
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی جانسون از آینده جنگ اوکراین

نخست وزیر انگلیس پیش‌بینی می‌کند که جنگ اوکراین تا 2023 طول بکشد.

پیش‌بینی جانسون از آینده جنگ اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نخست‌وزیر انگلیس گفت "امکان واقع‌بینانه‌ای" وجود دارد که جنگ اوکراین تا سال میلادی بعد ادامه یابد اما تاکید کرد که ولادیمیر پوتین در تلاش برای "خرد کردن اوکراینی‌ها" موفق نخواهد شد.

از بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس خبری روز جمعه در هند درباره اظهارات مقام‌های غربی که با وجود "اشتباهات استراتژیک" می‌گویند پوتین "هنوز در موقعیت برد است" و اینکه آیا این جنگ ممکن است تا پایان ۲۰۲۳ به طول بینجامد، سوالاتی پرسیده شد.

جانسون گفت: مساله غم‌انگیز اینجاست که این یک امکان واقع‌بینانه است.

نخست‌وزیر انگلیس افزود: پوتین ارتش عظیمی دارد. او در یک موقعیت سیاسی بسیار دشوار است زیر او مرتکب اشتباه فاجعه‌باری شده است. تنها گزینه‌ای که او اکنون در اختیار دارد، واقعا این است که برای استفاده از رویکرد وحشتناک و فرسایشی خودش –با هدایت آتشبار- به منظور خرد کردن اوکراینی‌ها استفاده کند. و او به گرفتن ماریوپل بسیار نزدیک است.  

نخست وزیر انگلیس با هشدار به "غیرقابل پیش‌بینی" بودن وضعیت، از "قهرمانی باورنکردنی اوکراینی‌ها" و تمایل آنها برای جنگیدن تمجید کرد.

او افزود: مهم نیست که ولادیمیر پوتین در چند ماه آینده چه برتری نظامی‌ای را به ارمغان بیاورد - و من موافقم که ممکن است یک دوره طولانی باشد – اما او نمی‌تواند روح مردم اوکراین را تسخیر کند. این فقط یک واقعیت قابل مشاهده است. برعکس، کاری که او هر روز انجام می‌دهد، این است که در حال تقویت اراده برای مقاومت در مردم اوکراین است.

جانسون همچنین گفت، انگلیس و متحدانش بررسی خواهند کرد که چه کارهای بیشتری به لحاظ نظامی می‌توان انجام داد و در ادامه به انتقال خودروهای زرهی به این منطقه و برنامه‌هایی برای کمک به جایگزین کردن تانک‌ها در اوکراین و همچنین تحریم‌های اقتصادی اشاره کرده و درباره "تشدید فشار یکی پس از دیگری بر پوتین" صحبت کرد.  

با وجود عدم قطعیت، نخست‌وزیر انگلیس همچنین درباره بازگشایی سفارتخانه کشورش در کی‌یف سخن گفت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها