کد خبر: 650742
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی امروز 4 اردیبهشت 1401 | ورود سامانه بارشی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی به کشور از امروز و تشدید بارش‌ها از فردا خبر داد.

اخبار هواشناسی امروز 4 اردیبهشت 1401 | ورود سامانه بارشی به کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فریبا گودرزی وضعیت آب و هوای کشور برای امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه را توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز یکشنبه با آغاز فعالیت سامانه بارشی در کشور در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود و اواخر وقت امشب این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود اما مجددا در بعد از ظهر امروز سامانه بارشی بعدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

گودرزی خاطر نشان کرد: امشب در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات و دامنه‌‌های زاگرس، رگبار باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت را داریم که برای مناطق مستعد با تگرگ همراه خواهد شد.

وی افزود: فردا دوشنبه بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده می‌شود، گستره بارش‌ها در نیمه شرقی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی زاگرس را در بر می‌گیرد و در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش برای فردا در حد هشدار نارنجی است و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب همدان، شمال خوزستان، ارتفاعات جنوبی اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و قسمت‌های شرقی کهگیلویه و بویر احمد بارش‌ها شدید تر بوده و آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها را شاهد خواهیم بود.

گودرزی ادامه داد: توصیه می‌کنیم مردم از فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر کوچ رو، پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره با توجه به وزش باد شدید در این مناطق خودداری کنند.

وی گفت: همچنین بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت و رویداد بعدی وزش باید شدید طی ۳ روز آینده در نیمه شرقی کشور است که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد شود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز اظهار کرد: برای امروز بعدازظهر در تهران گاهی وزش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود و احتمالا امشب در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت.

گودرزی تاکید کرد: بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد به ۲۹ درجه بالای صفر خواهد رسید

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها