کد خبر: 650862
تاریخ انتشار :

ادعاهای مضحک و جنجالی بحرین علیه ایران

ایسنا/ وزیر کشور بحرین در جلسه‌ای با روسای حوزه تجارت و رسانه جامعه "اوانجلیست‌های" که حامی صهیونیسم هستند، ادعاهایی را درباره نقش ایران در منطقه مطرح کرد.

ادعاهای مضحک و جنجالی بحرین علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، شیخ رشید بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین در جلسه‌ای با روسای تجاری و رسانه‌ای جامعه اوانجلیست‌ها گفت: تهدید اول دوم و سوم ما ناشی از ایران است.

او مدعی شد کشورش در معرض تهدیدات چندگانه‌ای از سوی ایران قرار دارد.

آل خلیفه در گفت‌وگویی ۹۰ دقیقه‌ای با این هیات از اوانجلیست‌ها گفت: ما که کشور کوچکی هستیم، مجبور بودیم عمق امنیتی خودمان را ایجاد کنیم. استراتژی ما مبتنی بر لایه‌های امنیتی است. این یعنی ما به متحدانمان مانند آمریکا متکی هستیم و حالا توافق ابراهیم(عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) یک لایه دیگر برای تعمیق این امنیت است.

وزیر کشور بحرین که مواضعی هم‌سو با رژیم صهیونیستی در قبال توافق هسته‌ای ایران و نقش ایران در منطقه دارد، درباره انجام شدن یک توافق در نتیجه مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای گفت، تعجب نخواهد کرد اگر در صورت انجام شدن یا نشدن توافق، آن‌ها[ایران] فعال‌تر شوند، نه تنها اینجا[بحرین]، بلکه در عراق، سوریه و یمن.

او مدعی شد تلاش ایران بر این است که ماهیت "صلح‌آمیز، شکوفا و متحد حکومت و جامعه بحرین" از هم فرو بپاشد.

آل خلیفه در این راستا بر ادعاهایش افزود: ما شاهد این بوده‌ایم جوانان را جذب می‌کنند، آموزش می‌دهند و آن‌ها را می‌فرستند [همین‌جا].

با توجه به تنوع اقلیت‌های مذهبی و قومی در بحرین، او همچنین مدعی شد که ایران در بهار عربی ۲۰۱۱ از این موضوع بهره جست و تلاش کرد جمعیت شیعه بحرین را تحریک کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها