کد خبر: 650986
تاریخ انتشار :

نگ خطر در محافل اطلاعاتی-امنیتی رژیم صهیونیستی/ چرا پایان کار صهیونیست‌ها نزدیک است؟

صهیونیست ها در شرایط به شدت متزلزلی قرار دارند که شاید در طول تاریخ در کمتر زمانی در آن گرفتار بوده اند.

نگ خطر در محافل اطلاعاتی-امنیتی رژیم صهیونیستی/ چرا پایان کار صهیونیست‌ها نزدیک است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جهان نیوز نوشت: اراضی اشغالی فلسطین در روزها و ماه های اخیر، روزهای پرتلاطمی را پشت سرگذاشته اند. در این راستا، به طور خاص قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان، قلبِ اراضی اشغالی هدفِ 5 عملیات شهادت طلبانه کم‌سابقه از سوی فلسطینی ها قرار گرفت(یک عملیات در مرکز تل آویو پایتخت‌ رژیم‌صهیونیستی انجام شد) که در قالب آن ها بیش از 11 صهیونیست به هلاکت رسیدند و شماری دیگری نیز زخمی شدند. مساله ای که با وحشت گسترده صهیونیست ها همراه شد و حتی فرمانده ارتش صهیونیستی در موضع گیری گفت که "ما دیگر حتی در خیابان های خود نیز امنیت نداریم".

با این حال، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و حضور بیشترِ نمازگزاران و زائران فلسطینی در مسجدالاقصی و در جبهه مقابل، کارشکنی های گسترده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و حمایت های آن ها از آن دسته از شهروندان تندروی این رژیم که تاکید دارند فلسطینی ها حق ندارند در روند برگزاری مراسم "عید پسح" یهودیان(که هر 33 سال یک بار با ماه مبارک رمضان تداخل دارد) ایجاد اختلاف کنند، موجب شده تا بار دیگر درگیری ها در مسجد الاقصی و محوطه "حرم شریف" اوج بگیرند و فلسطینی ها به شدت نسبت به هتک حرمت این مکان مقدسِ مسلمانان به دست نیروهای رژیم صهیونیستی هشدار دهند.

در این رابطه، "حماس" و "مقاومت اسلامی فلسطین" به تل آویو هشدار داده اند که اگر بخواهد به روند جاری در مسجدالاقصی و سرکوب مسلمانان فلسطینی در این مکان مقدس و هتک‌حرمت آن ادامه دهد، با واکنش سنگین جریان مقاومت رو به رو خواهد شد. با این همه، ناظران و تحلیلگران به مقام های رژیم صهیونیستی هشدار می دهند که این رژیم عملا در شرایط کنونی، با بحران های جدی در زمینه معادلات امنیتی خود رو به رو است و باید بداند که احتمال انفجار و نابودی از درونِ این رژیم نیز به شدت بالا رفته است. در این راستا، آن ها به طور خاص به شکل گیری 5 جبهه متحد علیه رژیم صهیونیستی اشاره می کنند که در نوع خود می توانند روند فروپاشی صهیونیست ها را بیش از هر زمان دیگری تسریع کنند.



یک: "فلسطینی های 1948"
"فلسطینی های 1948" را بایستی یکی از خطرناک ترین و مهمترین تهدیدات علیه صهیونیست ها در شرایط کنونی ارزیابی کرد. این فلسطینی ها که جمعیتی قریب به دو میلیون نفر را شامل می شوند، در قلبِ اراضی اشغالی زندگی می کنند و تابعیتِ اسرائیلی را نیز دارند. آن ها سال هاست که تحت ستم و قوانین تبعیض‌آمیز صهیونیست‌ها قرار دارند و به طور سیستماتیک از عمده حقوق احتماعی، اقتصادی و البته سیاسی خود محروم شده اند. از این رو، به نوعی این دسته از فلسطینی ها به شدت سرخورده هستند و با توجه به مسدود بودن و البته بی‌نتیجه بودنِ در پیش گرفتن هرگونه رویه دیپلماتیک از سوی تشکیلات فلسطینی با رژیم صهیونیستی با هدف استیفای حقوق خود(با توجه به تجربیات فراوانِ تاریخی)، گزینه مقاومت و تقابل با صهیونیست ها و نشان دادن اهرم های قدرت خود به آن ها را تنها راه موثر جهت استیفای حقوقشان ارزیابی می کنند. مساله ای که عملا یک تهدید جدی برای صهیونیست ها است. تهدیدی که نمود عینی آن را نیز در جریان حملات اخیر فلسطینی ها به قلب اراضی اشغالی به ویژه در مرکز تل آویو مشاهده کردیم.

دو: قدس شرقی
رژیم صهیونیستی سال هاست که دستورکارِ تسلط کامل و بی چون و چرا بر بیت المقدس را دنبال می کند. از این رو، عملا سیاست اصلی خود را بر استفاده از اهرم های نظامی و یا تحت فشار قرار دادن آن دسته از فلسطینی‌هایی قرار داده که در مناطق هدفِ این رژیم جهت توسعه اشغالگری هایش حضور دارند و در این رابطه مقاومت می کنند. از جمله مهمترینِ این مناطق می توان به منطقه "قدس شرقی" اشاره کرد که عملا خلا حکمروایی در آن نیز کاملا مشهود است. در واقع، صهیونیست‌ها ساکنانِ این منطقه را از کوچکترین امکانات شهری و خدماتی محروم کرده اند و در عین حال، به بهانه های مختلف در این مناطق دست به تخریب خانه های فلسطینی ها و ساخت و سازهای غیرقانونی می زنند. مساله ای که عملا موجب شده تا جمعیتِ بیش از 300 هزار نفری این منطقه نیز به اهرم مقاومت و تقابلِ سخت با رژیم صهیونیستی به مثابه اصلی ترین گزینه و اهرم در دست خود جهت استیفای حقوقشان بنگرند.



سه: کرانه باختری
منطقه کرانه باختری از جمله مناطقی است که در سال های اخیر عمدتا تحت حکمرانی "تشکیلات خودگردان فلسطینی" قرار داشته است. در این راستا، تشکیلات خودگردان که نماد پیگیری سیاست مذاکره با اسرائیل محسوب می شود، ضربات سختی را از این سیاست خود که در واقع، آسیب رسیدن به منافع ملی فلسطینی ها بوده، متحمل شده است. موضوعی که به طور خاص در وضعیت کنونی و با توجه به کاهش قابل توجهِ محبوبیت مردمی تشکیلات خودگردان فلسطینی(در مقایسه با جریان مقاومت) به وضوح قابل مشاهده است. اکنون نیز شاهدیم که این تشکیلات عملا به سازوکاری جهت درگیری های داخلی سران و چهره های برجسته آن با هدف مقدمه چینی برای جانشینی "محمود عباس" تبدیل شده است(وی از بیماری سختی رنج می برد).

کرانه باختری سال هاست که به دلیل محروم بودن از امکانات ضروری جهت رشد و توسعه خود، با چالش هایِ بویژه اقتصادی گسترده ای رو به رو بوده است. چالش هایی که نمود عینی خود را در قالب هایی نظیر گسترش فقر، بیکاری و دیکر معضلات و بحران های اقتصادی و اجتماعی نشان داده اند. از این رو، مردمِ ساکن در این منطقه بویژه جوانانِ آن، تا حد زیادی گزینه مقاومت و مقابله در برابر رژیم صهیونیستی را به مثابه گزینه راهبردی خود تعریف کرده اند. در این چهارچوب شاهد بودیم که در دو مورد از عملیات های شهادت طلبانه اخیر علیه رژیم صهیونیستی، عاملانِ حمله از اهالی شهر "جنین" در کرانه باختری بودند. مساله ای که نشان می دهد سیاست‌های نابجا و ناعادلانه رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه، عملا آن ها را به این نقطه رسانده که با رژیم صهیونیستی جز با زبان زور نباید سخن گفت.

چهار: نوار غزه
نوار غزه بویژه پس از سال 2006 میلادی و پیروزی حماس در انتخابات فلسطین و متعاقبا رد نتیجه این انتخابات از سوی جریان فتح، از جمله دژهای مستحکم جریان مقاومت در برابر تجاوزگری های اسرائیلی ها بوده است. هم اکنون "حماس" و "جهاد اسلامی فلسطین" بازیگران اصلی جریان مقاومت در نوار غزه هستند که به طور خاص در طول سال های اخیر و در جریان جنگ های خود با رژیم صهیونیستی، به شدت توان موشکی و تسلیحاتی و همچنین تاکتیک های نظامیشان جهت مقابله با صهیونیست ها را مدرن و به روز کرده اند. در این میان، اقدام قابل توجه آن ها حمایت فعال از دیگر مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و آن هایی بوده که در قلب اراضی اشغالی ساکن هستند. در واقع، اکنون گفتمانِ مقاومت، به گفتمان مشترک میان تمامی فلسطینی های ساکن در مناطق چهار گانه پیش گفته تبدیل شده است و این مساله خود زنگ خطری جدی را برای صهیونیست ها به صدا در آورده است.



پنج: محور مقاومت در منطقه
از جمله تهدیدات خارجی مهم دیگری که به شدت موجودیت جعلی رژیم صهیونیستی را تهدید می کند، اوج‌گیری قالب توجه قدرتِ محور مقاومت در منطقه است. اکنون حزب الله لبنان بیش از هر زمان دیگری در عرصه معادلات سیاسی لبنان از قدرت برخوردار است و در عین حال، زرادخانه موشکی و تسلیحاتی آن نیز در مجاورت اراضی‌اشغالی مدرن تر از همیشه است. از سویی، انصار الله یمن نیز تا حد زیادی توانسته خود و قدرتش را در یمن تثبیت کند و با نشان دادن توان پهپادی و موشکی خود به کشورهایی نظیر عربستان و امارات در سال های اخیر، عملا بر این مساله تاکید ورزد که می تواند تهدیدات جدی را علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات اشغالگرانه آن در اراضی اشغالی، در صورت لزوم ارائه کند. البته که خودِ ایران به عنوان رهبر محور مقاومت در منطقه نیز هم از حیث موشکی و هم توان منطقه ای، در وضعیت کاملا مساعدی است و می تواند ضربات سهمگینی را به صهیونیست‌ها در ابعاد و سطوح مختلف وارد کند.

در این راستا، با توجه به تهدیدات جدی و معتبری که حوزه های مذکور علیه رژیم صهیونیستی ارائه می کنند و در عین حال دقت به این مساله که اساسا اراضی اشغالی فلسطین و مناطقی که صهیونیست ها در آن ها حکمرانی جعلی خود را انجام می‌دهند از عمق راهبردی بی بهره است، همه و همه حاکی از این هستند که صهیونیست ها در شرایط به شدت متزلزلی قرار دارند که شاید در طول تاریخ در کمتر زمانی در آن گرفتار بوده اند. در واقع، صهیونیست ها که سال ها دم از توسعه سرزمینی خود می زدند و داعیه فتح نیل تا فرات را داشتند، اکنون نمی‌توانند اطمینان داشته باشند که در صورت هرگونه ماجراجویی آن ها علیه فلسطینی ها(بویژه در نوار غزه)، پایان جنگ و درگیری چه خواهد بود و آن ها باید چه بهایی را بپردازند. امری که حقیقتا محافل اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی را با توجه به بحران های سیاسی بیشمار حاکم در اراضی اشغالی (نظیر سست بودن وضعیت دولت ائتلافی این رژیم و بی ثباتی های سیاسی در آن) نگران کرده و روند فروپاشی نه چندان دورِ رژیم صهیونیستی را نوید می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها